تصمیم شورای اندیشمندان مسلمان برای محاکمه مجله فرانسوی
کد خبر: 3931524
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

تصمیم شورای اندیشمندان مسلمان برای محاکمه مجله فرانسوی

شورای اندیشمندان مسلمان در نظر دارد کمیته‌ای متشکل از کارشناسان حقوقدان و بین‌المللی را برای محاکمه مجله فرانسوی «شارلی ابدو»، که اقدام به نشر کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام(ص) کرده است، تشکیل دهد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، در نشستی مجازی که از طریق ویدئوکنفرانس به ریاست شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، برگزار شد، شورای اندیشمندان مسلمان که مقر آن در امارات است، حمله برنامه‌ریزی‌شده برای اهانت به پیامبر اسلام(ص)‌ و مقدسات مسلمانان را محکوم کرد.
 
این شورا مخالفت شدید خود را با استفاده از عنوان «آزادی بیان» برای اهانت به پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) و مقدسات دین اسلام اعلام و تأکید کرد: آزادی بیان باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی و حفظ حقوق دیگران باشد و اجازه سوءاستفاده از ادیان در محافل سیاسی و تبلیغات انتخاباتی داده نشود.
 
این شورا از مسلمانان ساکن کشورهای غربی خواست که به ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز و حضور مثبت در جوامع پایبند باشند و به ساخت و توسعه جوامع خود کمک کنند. همچنین اصول و ارزش‌های دینی و فرهنگی خود را نیز حفظ کنند و تحت تأثیر سخنان تحریک‌آمیز، که با هدف تخریب چهره دین اسلام و رسوخ اندیشه تروریسم در میان مسلمانان انجام می‌شود و دشمنی با مسلمانان را ترویج می‌دهد، قرار نگیرند.

شورای اندیشمندان مسلمان با تأکید بر اینکه مقابله با این اهانت‌ها از طریق دستگاه قضایی و با روش‌های حقوقی و قانونی انجام خواهد شد، خواستار مقابله با گفتمان نفرت‌‌پراکنانه شد و از عقلا و اندیشمندان غربی خواست که با حملات برنامه‌ریزی‌شده علیه دین اسلام و سوءاستفاده از این دین در عرصه انتخابات و سیاست مقابله کنند.
انتهای پیام
captcha