عالم اهل مالت: توهین به ادیان جرم شناخته شود
کد خبر: 3931565
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

عالم اهل مالت: توهین به ادیان جرم شناخته شود

عالم مسلمان و مبلغ اهل مالت ممنوعیت توهین به ادیان و جرم شناخته شدن هتک حرمت مقدسات را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از Malta Today، محمد السعدی، عالم دینی و امام مسجد مریم بتول شهر پائولا در مالت در واکنش به قتل معلم فرانسوی که کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) را نمایش داده بود، بار دیگر خواستار ممنوعیت قضایی توهین به ادیان شد.

السعدی گفت: همه مسلمانان در اروپا باید شهروندان مطیع قانون باشند. ما همیشه کشتن مردم را صرف نظر از هویت عاملان و یا توجیه رفتار اشتباه آنها‌، محکوم می‌کنیم ... هیچ توجیه قانونی برای چنین عمل مجرمانه‌ای وجود ندارد.

السعدی همچنین توهین به ادیان را به بهانه آزادی بیان رد کرد و گفت: آزادی مطلق بیان با ایجاد نفرت قابل اجتناب می‌تواند مخرب و باعث خشونت شود، زندگی مردم را به خطر بیندازد و همزیستی مسالمت‌آمیز و هماهنگ هر جامعه مدرن چند فرهنگی را تهدید کند.

السعدی گفت: هتک حرمت مقدسات دینی باید جرم‌ شناخته شود و افزود: برای ما مسلمانان درک این مسئله که کسی جرئت توهین به پیامبران را داشته باشد، بسیار دشوار است زیرا ما همه آنها را صالح، معصوم و الگو می‌دانیم به ویژه پیامبران اولوالعزم نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد(صلوات الله علیهم اجمعین).

در سال 2016، مالت جرم بودن توهین به مذهب کاتولیک روم را بر اساس قانونی که از سال 1933 اعمال می‌شد، لغو کرد. با این همه تحریک نفرت بر اساس دین، جنسیت، نژاد، هویت جنسیتی یا عقاید سیاسی در مالت غیرقانونی است.

انتهای پیام
captcha