تصمیم دانمارک برای ممنوعیت کمک مالی خارجی به مساجد
کد خبر: 3931639
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

تصمیم دانمارک برای ممنوعیت کمک مالی خارجی به مساجد

دولت دانمارک قصد دارد با ارائه لایحه‌ا‌ی، سخت‌گیری‌ها در مورد دریافت کمک از منابع خارجی برای مساجد این کشور را تشدید کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، «ماتیاس تسفای» وزیر ادغام اجتماعی دانمارک با درخواست تلاش بیشتر برای مبارزه با افراط‌گرایی دینی اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد با ارائه لایحه‌ای، دریافت کمک خارجی از سوی مساجد این کشور را دشوارتر کند.
 
بر اساس این لایحه، پذیرش پول از افراد، سازمان‌ها و انجمن‌هایی که با ارزش‌های دموکراتیک، آزادی‌های اساسی و حقوق بشر مخالف باشند یا آنها را تضعیف می‌کنند، جرم تلقی خواهد شد.
 
به دنبال افشای کمک عربستان سعودی به برخی مساجد، در مورد اینکه آیا کشورها نیز باید در لیست سیاه قرار گیرند بحث‌هایی درگرفته است. روزنامه برلینگسکه (Berlingske) دانمارک در اوایل سال جاری نشان داد که عربستان سعودی از طریق سفارت خود در دانمارک، تقریباً 5 میلیون کرون (790 هزار دلار) به مسجد طیبه در کپنهاگ کمک کرده است. این اولین نمونه مستند از حمایت مالی عربستان از مساجد دانمارک است. افشاگری این روزنامه، به بحث‌ها در مورد اینکه مساجد دانمارک بودجه خود را از چه منابعی می‌گیرند، در این کشور دامن زده است. 
 
اسلام، دومین دین بزرگ در دانمارک است و مسلمانان این کشور با بیش از 300 هزار پیرو، 5.4 درصد از کل جمعیت 5.8 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام
captcha