وضعیت وخیم استان یزد در ایام کرونایی
کد خبر: 3931660
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

وضعیت وخیم استان یزد در ایام کرونایی

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به اینکه حال‌ و روز استان یزد خوب نیست، وضعیت استان را به شدت وخیم دانست و از مردم استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را خواستار شد.

وضعیت وخیم استان یزد در ایام کروناییبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد 6 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حال‌ و روز استان یزد خوب نیست و وضعیت آن به شدت وخیم است اظهار کرد: ما هر اقدامی برای عبور از شرایط بحرانی در استان انجام داده‌ایم اما نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان هستیم زیرا که تنها راه نجات کشور و استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه آحاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد؛ اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی با انجام تبلیغات محیطی، به‌کارگیری سامانه پیامکی، اجرای طرح آمران سلامت از سوی جمعیت هلال احمر، اطلاع رسانی سیار در سطح شهر، راه اندازی استودیو سلامت در صدا و سیمای مرکز یزد و تولید محتوای رسانه‌ای ویژه رسانه‌های فعال در فضای مجازی را از دیگر اقدامات دانست.

وی فعالیت پیام‌گزاران سلامت در اداره‌ها و کنترل و بررسی وضعیت کارکنان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان، امضای تفاهم نامه با اداره کل پست برای ارسال جواب آزمایش به در منازل، اجرای طرح قرنطینه و ردیابی اطرافیان بیمار، تعطیلی اصناف تا پایان هفته جاری و تقلیل کارکنان اداره‌ها تا یک سوم و ضدعفونی معابر از دیگر اقدامات انجام شده و یا در دستور کار دانست.

ترحمی با اشاره به مشکل تخت و نیروی انسانی مراکز بهداشتی و درمانی استان گفت: یک ماه گذشته تعداد بستری‌ها و آزمایش مثبت افراد کاهش نیافت به همین دلیل هم اکنون کادر درمان استان خسته است و تعدادی از آنها به این بیماری مبتلا و از چرخه خدمت خارج شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه قطع زنجیره انتقال بیماری بزرگ‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند به بهبود شرایط کمک شایان توجهی کند بیان کرد: اگر تمام بیمارستان‌ها مجهز و امکانات لازم را در اختیار داشته باشند تا زمانی که زنجیره انتقال بیماری از بین نرود بازهم فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha