برگزاری مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی با استفاده از تجربیات داوران ملی
کد خبر: 3931976
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
مدیر کل دارالقرآن وزارت دفاع بیان کرد:

برگزاری مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی با استفاده از تجربیات داوران ملی

مدیر کل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش‌ها برای برگزاری ایمن این دوره از مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی و حفظ سلامت متسابقان در شرایط کرونایی، گفت: طی تدابیری اندیشیده شده مسابقات با توجه به دامنه مخاطب در بندرعباس و سایر شهرها و حتی شهر تهران، به صورت تلفنی و پخش همزمان صدا در اتاق هیئت داوران و در نظر گرفتن اکو هنگام اجرای قاریان و حافظان، در حال انجام است.

برگزاری مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی با استفاده از تجربیات داوران ملی

به گزارش ایکنا، حسن فراهانی، مدیر کل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز، هشتم آبان ماه با حضور در محل برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی این وزارت، از روند آن بازدید کرد.

وی در این بازدید درباره تلاشی که برای برگزاری این دوره از مسابقات و حفظ سلامت متسابقان در این شرایط کرونایی شد، گفت: طی تدابیری اندیشیده شده مسابقات با توجه به دامنه مخاطب در بندرعباس و سایر شهرها و حتی شهر تهران، به صورت تلفنی و پخش همزمان صدا در اتاق هیئت داوران و در نظر گرفتن اکو هنگام اجرای قاریان و حافظان، در حال انجام است.


بیشتر بخوانید:


فراهانی با اشاره به اینکه مسابقات طی دو روز امروز ویژه بانوان شاغل، همسران و فرزندان دختر و فردا، 9 آبان ماه ویژه آقایان شاغل، کارکنان وظیفه، همسران و فرزندان پسر برگزار می‌شود، افزود: جمع‌بندی نمرات متسابقان انجام و کارنامه صادر می‌شود و کارنامه همراه با لوح تقدیر ارسال می‌شود.

مدیر کل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره چرایی عدم برگزاری مسابقات به صورت تصویری لایو و زنده، اظهار کرد: خیلی از خانواده‌ها در سطح صنعت با این موضوع مخالف بودند. این موضوع بیشتر در رشته حفظ نمود دارد؛ هرچند در رشته قرائت نیز توجه به این موضوع خالی از لطف نیست، اما از سوی دیگر به اذعان داوران، طی بازدید به عمل آمده و بنابر تجربیات داوران ملی و کشوری دعوت شده به مسابقات، از نحوه مکث از زمان پرسش تا ارائه پاسخ و ... به نوعی متسابق راستی‌آزمایی می‌شود و امکان قرائت از روی مصحف شریف نیست.

وی با اشاره به اینکه البته برگزاری مسابقات با بهره‌مندی از نرم‌افزار در قالب تصویر برای مسابقات قرآن در سطح وزارت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مسابقات قرآن در سطح صنایع (با بیش از 150 صنعت)، در سطح ادارات (قریب به 14 اداره) و سپس با راهیابی برگزیدگان هر رشته (در مجموع 35 نفر از هر اداره) در سطح وزارت دفاع برگزار می‌شود که طی برنامه‌ریزی به عمل آمده این مسابقات ماه آینده به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. از هر رشته مسابقات قرآن کارکنان و بانوان شاغل سطح وزارت دفاع، سه نفر به مسابقات قرآن نیروهای مسلح اعزام خواهند شد.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع  در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل و اجزاء 1، 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و مفاهیم قرآن و اذان طی دو روز 8 و 9 آبان‌ماه در حال برگزاری است.

همچنین رشته مفاهیم در بخش بانوان شاغل و همسران و فرزندان دختر، براساس جزء بیستم تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و در بخش آقایان، فرزندان پسر و کارکنان وظیفه براساس جزء 23 تفسیر نمونه است که در پیام ‌رسان ایتا شامل 40 سؤال تستی در گروه‌های مجزای فرزندان دختر و پسر، همسران و کارکنان شاغل و وظیفه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha