اسلام‌ستیزی فرانسه بیانگر بازگشت به رفتارهای جاهلی است
کد خبر: 3931998
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
شیخ نعیم قاسم:

اسلام‌ستیزی فرانسه بیانگر بازگشت به رفتارهای جاهلی است

معاون دبیرکل حزب‎الله لبنان در سی و چهارمین کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی اظهار کرد: اینکه رئیس جمهور فرانسه و دستگاه حاکم در این کشور برای توجیه جسارت به ساحت رسول اکرم(ص) دست به کار می‌شوند و از عوامل آن حمایت می‌کنند، نشانه سطحی بودن الگوی ارزشی غرب و بازگشت به رفتارهای جاهلی است.

به گزارش ایکنا؛ شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان  در سخنانی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز پنجشنبه  هشتم آبان ماه به صورت مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) بر اهميت حفظ و تقویت وحدت اسلامی تأکید کرد.

این مقام حزب الله گفت: امام خمینی (ره) مسلمانان را به وحدت دعوت کرد و به برکت وجود رهبری و ولایت ایشان، این امر به یک خواسته جهانی برای مسلمانان تبدیل شد. امام خامنه‌­ای (دام ظله) نیز راه وحدت را ادامه دادند و در سایه حمایت و هدایت ایشان، این راه و نگاه اهدافی بزرگ را محقق کرد که نتایج آن را آشکارا مشاهده می کنیم.
 
وی افزود: وحدت اسلامی، علما و مسلمانان سنی و شیعه را به یکدیگر نزدیک و حمایت از مقاومت فلسطین را تقویت کرده و محوری برای مقاومت علیه اسرائیل شکل داده است، همچنین تکفیری‌ها را رسوا کرده و پرچم تعالی اسلام را برافراشته و ثابت کرده است که اسلام راه برادری، نصرت و پیروزی است؛ همچنین اراده ما را برای رویارویی با چالش­‌ها استوار کرده و راه جریان­‌های انحرافی را برای تأثیرگذاری بر مردم ما بسته است.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما باید فرزندانمان را با فرهنگ وحدت تربیت کنیم و برای رسیدن به نتایج آن در حوزه ایمان، تربیت نیکو، استقلال و مقاومت در برابر ظلم و سرکشی سرمایه گذاری کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان گفت: این بیماری همه مردم را تحت الشعاع قرار داده است. کرونا بلا و امتحانی برای ماست.امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) می‌فرماید که بلا برای ظالم تنبیه، برای مؤمن، امتحان و برای انبیاء، علو درجه و برای اولیاء مایه کرامت است.

وی افزود: اما چگونه با این بلا برخورد کنیم تا هم از پیامدهای منفی رها یابیم و برای دوران پس از کرونا گام‌های مثبت برداریم. خداوند متعال مشخص کرده است که با این رخداد چگونه برخورد کنیم. او در قرآن کریم می‌فرماید که «به شکیبایان بشارت ده کسانی که چون پیشامد ناگوار به آن‌ها برسد، می‌گویند ما از خداییم و و به سوی او بازمی‌گردیم. اینانند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده است و هدایت یافتگانند.»

این شخصیت لبنانی با اشاره به مسئولیت ما در برابر شرایط همه گیری کرونا، گفت: تکلیف ما برخورد درست است. یعنی تسلیم نشویم و تدابیر پیشگیرانه را رعایت کنیم. فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و ماسک بزنیم. نباید تصور شود این مسائل عادی است؛ بلکه یک مسئولیت و تکلیف است. در حد امکان باید امکانات درمانی و بهداشتی فراهم شود. همچنین نباید از بیماری روحی غفلت از یاد خدا غافل باشیم به خصوص که شبکه‌های اجتماعی در صورت استفاده نادرست می‌تواند ابزار فساد باشد.

این مقام حزب الله درباره خروش خشم مسلمانان جهان از اهانت‌های اخیر غربی‌ها به ساحت پیامبر اکرم(ص) نیز گفت: مسلمانان حق دارند در برابر پیامبر رحمت و اسلام احساس مسئولیت کنند. مسلمانان حق دارند خشم خود را ابراز کنند. این یک دیدگاه است و در برابر آن دیدگاه‌های دیگری وجود دارد.غرب ادعا می‌کند که برای آزادی بیان احترام قائل است؛ اما توهین و فحاشی، آزادی بیان نیست؛ بلکه دست اندازی به اخلاق، رفتار فتنه گرایانه و نشان دهنده ضعف منطق و توسل به سرکوب در برابر دیدگاه مقابل است.

شیخ نعیم قاسم گفت: اینکه رئیس جمهور فرانسه و دستگاه حاکم در این کشور برای توجیه جسارت به ساحت رسول اکرم(ص) دست به کار می‌شوند و از عوامل آن حمایت می‌کنند، نشانه سطحی بودن الگوی ارزشی غرب و بازگشت به رفتارهای جاهلی است. دستاورد این حرکت برای فرانسه چیزی جز سرشکستگی و منزوی شدن از سوی مسلمانان و آزادگان جهان نیست.

وی بر ضرورت تغییر شیوه تعامل فرانسه با مسلمانان تأکید کرد و گفت: فرانسه اگر چنین نکند، تنها خود زیان خواهد دید.

معاون دبیر کل حزب الله همچنین از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت و تأکید کرد که هدف از این تحریم‌ها، دستیابی به برخی اهداف سیاسی است. ما با تجاوز اقتصادی برای تحقق اهداف سیاسی روبه‌رو هستیم. آمریکا می‌خواهد ایران از او تبعیت کند. می‌خواهد ایران از توان دفاعی خود دست بکشد تا راحت بتواند مواضع و شروط خود را بر این کشور تحمیل کند. آمریکا می‌خواهد ایران روابط خود را با ملت‌های منطقه که شوق استقلال طلبی در آن‌ها موج می‌زند به ویژه ملت فلسطین و آرمان برحق آن قطع کند. آمریکا حزب الله را هم تحریم کرده است، زیرا حزب الله توانایی خود را در مقاومت، آزادسازی سرزمین‌ها و حمایت از استقلال نشان داده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند، اسرائیل صاحب هیمنه و قدرت باشد و ملت‌های منطقه از آزادی، استقلال، روحیه ایستادگی و مقاومت به دور باشند. ما باید مقاومت را استحکام ببخشیم و این راه و روش را در میان نسل‌های نو تقویت کنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: اقدام برخی کشورها در عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل، خیانت نظام‌های حاکم است، حال آنکه امید حقیقی به ملت‌هاست. عادی سازی از سوی امارات، بحرین و سودان و عربستانی که پشت سر آنها ایستاده است، بخشی از توطئه بین‌المللی برای سلطه بر کشورها و ربودن قدس از دست ماست. آنها باری پنهان بر دوش امت اسلام بودند. آنها دستانشان رو شده و انحرافاتشان آشکار شده است. عادی سازی گامی بزرگ به سوی سقوط آنها است.

معاون دبیرکل حزب الله، راه حل  در برابر عادی سازی سازشگران را ادامه مقاومت دانست و گفت: واکنش ما، حمایت همه جانبه از مقاومت است. نگاه ما باید به فلسطین، جهاد مردم آن و وحدت گروه‌های فلسطینی برای مقابله با اشغالگری باشد. صدام با همه امکانات دنیای استکبار به جنگ با ایران رفت، اما ایران سرافرازانه و پیروزمندانه در برابر دنیا ایستاد و چراغ راهی برای جهانیان  برافروخت.ملت فلسطین هم باید با مقاومت شرافتمندانه در برابر اسرائیل بایستد. حزب الله توانست با آزادی سرزمین‌های اشغالی، متجاوزان را شکست دهد. عراق و سوریه با سرنگونی امارت داعش که آمریکا و کشورهای استعماری آن را پدیده اوردند در برابر دنیا ایستاد. یمن با مقاومت افسانه‌ای در برابر دنیایی ایستاد که از عربستان پشتیبانی می‌کرد تا به جهانیان اعلام کند که آزادی از راه پیوستگی با پیامبر و جهاد در راه خدا محقق می‌شود.

شیخ نعیم قاسم در پایان سخنانش ضمن تقدیر از مجمع تقریب و مسئولان آن برای برگزاری کنفرانس وحدت در شرایط دشوار کنونی تأکید کرد: بی شک پیروزی از آن اسلام و مسلمانان خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha