انحلال خیریه اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با افراطگرایی
کد خبر: 3932008
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

انحلال خیریه اسلامی فرانسه به بهانه مقابله با افراطگرایی

دولت فرانسه یکی از بزرگترین خیریه‌های اسلامی این کشور را به بهانه مقابله با افراطگرایی منحل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از ینی شفق، در میان اعتراضات و محکومیت‌های فزاینده علیه اقدامات ضداسلامی در فرانسه، دولت این کشور BarakaCity، یکی از بزرگترین مؤسسات خیریه مسلمان این کشور را منحل کرد.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه در توییتی با به اشتراک گذاشتن مصوبه‌ای که در جلسه شورای وزیران به توافق رسید، این خبر را تأیید کرد.

وی ادعا کرد که این سازمان غیردولتی با جنبش‌های اسلام‌گرای تندرو ارتباط دارد و آنها را به مشروعیت بخشیدن به حملات تروریستی متهم کرد. در مقابل این سازمان اتهامات وارد شده را رد كرد.

ادریس سیهامدی(Idriss Sihamedi)، بنیانگذار این خیریه، در توئیتی، تمام اتهامات علیه Barakacity که به مدت 10 سال به 2 میلیون نفر در 26 کشور جهان کمک رسانده بود، رد و این اتهامات را دروغ خواند.

سیهامدی خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در توییتر درخواست پناهندگی در ترکیه را داد.

وی در توییت خود به زبان ترکی نوشت: من می‌خواهم برای خودم و کارمندانم (در BarakaCity) پناهندگی سیاسی درخواست کنم ، زیرا در فرانسه در امنیت نیستم.

در 14 اکتبر(23 مهر)، پلیس به خانه سیهامدی حمله و وی را دستگیر کرد. او روز بعد آزاد شد.

از زمان قتل معلم دبیرستان به نام ساموئل پتی که کارتون‌های کفرآمیز از حضرت محمد (ص) را در کلاس نشان می‌داد، تنش‌ها میان مسلمانان و دولت فرانسه افزایش یافته است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از نمایش این کارتون‌ها دفاع کرده و گفته است که فرانسه از کاریکاتورهای دست نمی‌کشد و این گفتار باعث خشم و عصبانیت مسلمانان در سراسر جهان اسلام شده است.

انتهای پیام
captcha