پیامبر(ص) قهرمانی شایسته برای تولیدات سینمایی هستند
کد خبر: 3932064
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
کامبوزیا پرتویی در نشست شب‌های هنر شبکه چهار:

پیامبر(ص) قهرمانی شایسته برای تولیدات سینمایی هستند

کامبوزیا پرتویی در نشست شب‌های هنر شبکه چهار سیما که یکی از موضوعاتش شخصیت کودک، شخصیت قهرمان به شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت.

به گزارش ایکنا، کامبوزیا پرتویی در نشست شب‌های هنر شبکه چهار سیما که یکی از موضوعاتش شخصیت کودک، شخصیت قهرمان بود با بیان اینکه جشنواره کودک امسال خیلی مرا به فکر انداخت که چقدر نیاز داریم برای بچه‌ها کار کنیم و چقدر از این کار‌ها دور افتاده‌ایم، درباره فیلمنامه اثر سینمایی محمد رسول‌الله (ص) گفت: حضرت محمد(ص) شخصیتی قهرمان دارد. این را پس از خواندن روایت و تحقیق متوجه شدم. پیغمبر ما پیامبر اخلاقیات بود. روایاتی داریم در این رابطه چگونه نزاع بین دو قبیله با حضور پیغمبر و نیک‌اندیشی ایشان به آشتی انجامید. خیلی از این روایات موجود است این‌ها همه فرصت‌های ما هستند که به کودکی ایشان بپردازیم.

وی در ادامه گفت: بچه‌های ما امروز بسیار به سینمای کودک نیاز دارند و این وظیفه ماست که در این رابطه کار کنیم. ادبیات شفاهی و قصه‌گویی ما خیلی قدیمی است و به متون گذشته مثل امیرارسلان نامدار برمی‌گردد که ادبیات شفاهی ما را در برمی‌گیرند، اکنون امتیاز سینمای کودک ما نسبت به دنیا آن است که ما قصه‌گو هستیم و در این رابطه جلو هستیم.


پرتویی با بیان اینکه امروز در سینمای کودک نیاز به پرداخت صحیح داریم، گفت: ما نیاز به روایت و تفکر نو در این رابطه داریم. باید گروهی تشکیل دهیم تا روایت و موضوعات نو و ارتباطات جدید برای کودکان و نوجوان را پیدا کنیم. نیاز به اسطوره‌ها و ادبیات کهن قدیم داریم، نیاز به ادبیات شفاهی گذشته داریم تا روایت‌های آن‌ها را در اعصار جاری کنیم. ما واقعا زیباترین قصه‌های فانتزی را در ادبیات کهنمان داریم که از آن‌ها در فیلمسازی استفاده نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha