بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در محکومیت اهانت مکرون به پیامبر(ص)
کد خبر: 3932118
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در محکومیت اهانت مکرون به پیامبر(ص)

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد و از تمام مسلمانان عالم و آزادگان جهان خواست که در برابر این اقدام وقیحانه و پلیدانه آرام ننشسته و از راه‌های مسالمت‌آمیز و قانونی به این جسارت و وقاحت پاسخ مناسب دهند.

در این بیانیه آمده است: رفتار و گفتار افرادی همچون مکرون سبب ایجاد و باز تولید افراطیت و تروریزم می‌گردد که از قبل آن نفع فراوان می‌بیند و برخلاف آنها، مسلمانان از این تروریزم و افراطیت جز مرگ، ویرانی و اسارت و آوارگی چیز دیگر ندیده است. 

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

«قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن أَفواهِهِم وَما تُخفي صُدورُهُم»(آل عمران ۱۱۸)  

رئیس‌جمهور فرانسه که مدعی احترام به عقاید دیگران است، جنگ تمام عیاری را علیه مسلمانان عالم آغاز کرده است. او که چندی قبل از کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به ساحت نبی مکرم اسلام حمایت کرده بود، به دنبال آن دین مقدس اسلام را دین دچار بحران خواند. و اینک با عنوان جعلی و مزورانه «تروریزم اسلامی» جنگ به ظاهر نرمی را آغاز کرده است، که شاید انتظار دارد منجر به جنگ سخت نظامی گردد، تا سلاح‌های مرگبار خود و همپیمانانش به فروش برسد و از جانب دیگر بقای لرزان خودش در قدرت برای مدت طولانی تر تضمین گردد.
 
او به خوبی می‌داند که اسلام دین رحمت، رافت وانسانیت است و در ذات و جوهر خود از انواع خشونت و افراطیت (از جمله تروریزم) بیزار است؛ بلکه برعکس، رفتار و گفتار کسانی چون مکرون سبب ایجاد و باز تولید افراطیت و تروریزم می گردد که از قبل آن نفع فراوان میبیند و برخلاف آنها، مسلمانان از این تروریزم و افراطیت جز مرگ، ویرانی و اسارت و آوارگی چیز دیگر ندیده است.  

رئیس‌جمهور فرانسه با بسیج لشکر نظامی به بهانه حفاظت از کلیساها و کنیسه‌ها، شکل ظاهری جنگ نظامی را هم به نحوی ترسیم کرده است و دفاع از آزادی بیان را دستاویز همه این اقدامات قرار داده است. این در حالی است که اولا مهمترین معیار آزادی بیان (احترام به عقاید دیگران) نادیده گرفته شده چراکه چنین کاری سبب اهانت به اعتقادات و مقدسات یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان شده است و ثانیاً اگر به زعم رئیس‌جمهور فرانسه آزادی بیان چنین بی‌حد و مرز است، چرا پرسش در مورد هولوکاست در فرانسه جرم تلقی می‌شود و دانشمندان بزرگی چون روژه گارودی به این جرم مجازات می‌گردد.

شورای علمای شیعه افغانستان این اقدام رئیس‌جمهور فرانسه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌نماید و از تمام مسلمانان عالم و آزادگان جهان می‌خواهد که در برابر این اقدام وقیحانه و پلیدانه آرام ننشسته و از راه‌های مسالمت آمیز و قانونی به این جسارت و وقاحت پاسخ مناسب دهند.  

والسلام  

شورای علمای شیعه افغانستان  

کابل – ۹/۸/۱۳۹۹
انتهای پیام
captcha