برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی 2020 در لندن
کد خبر: 3932493
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی 2020 در لندن

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سال 2020 امروز، 11 آبان ماه، با حضور علما و اندیشمندان سنی و شیعه در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اسلامی انگلیس، این کنفرانس با هدف بررسی راه‎های گسترش روابط عمیق میان علمای شیعه و سنی به صورت حضوری و مجازی در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.

این برنامه در بخش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و به دلیل محدودیت‌های قانونی، ده‌ها نفر از اندیشمندان سنی و شیعه از کشورهای مختلف از طریق فضای مجازی در کنفرانس شرکت می‌کنند.

این کنفرانس با پیام ویژه مرجع شیعه، حضرت آیت‎الله مکارم شیرازی آغاز می‌شود و پس از گرامیداشت یاد و خاطره آیت‎الله تسخیری، عالم بزرگ گفت‌وگو در مذاهب اسلامی و ادیان، علمای سنی و شیعی سخنرانی می‌کنند.

در این کنفرانس علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس و نماینده ولی فقیه در این کشور، حجج اسلام حمید شهریاری و سید محمد رضوی از علمای شیعی و شیخ محمد عمر، محمد خالد و شیخ محمد ذیشان قادری از علمای اهل تسنن سخنرانی خواهند کرد.

همچنین حجت‌الاسلام عابدی، معاون فرهنگی مرکز اسلامی انگلیس، پس از خوشامدگویی گزارشی تصویری از دستاوردهای کنفرانس امت اسلامی در سال 2019 در این مرکز را ارائه می‌دهد.

پخش نماهنگ‌هایی درباره میلاد پیامبر(ص)، وحدت جهان اسلام و ضرورت هوشیاری مسلمانان در شناخت دشمن و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه از جمله برنامه‎هاست. این کنفرانس به صورت برخط از طریق زوم، یوتیوب و فیس‌بوک پخش می‎شود.

انتهای پیام
captcha