ورود عمره‌گزاران خارجی به عربستان
کد خبر: 3932505
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

ورود عمره‌گزاران خارجی به عربستان

نخستین گروه از عمره‌گزاران خارجی در مرحله سوم بازگشایی حرمین شریفین، امروز یکشنبه، 11 آبان ماه وارد سرزمین وحی شدند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه اینترنتی صدی، با آغاز مرحله سوم بازگشایی حرمین شریفین، عمره‌گزاران خارجی امروز، یکشنبه، برای ادای مناسک حج عمره بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و تدابیر پیشگیرانه جلوگیری از شیوع کرونا، وارد عربستان شدند.
 
امروز اجرای مرحله سوم بازگشت تدریجی به حج عمره و اجازه اقامه نماز در روضه مقدسه پیامبر(ص) در مسجدالنبی برای زائران داخلی و خارجی با ظرفیت عملیاتی 100 درصد آغاز شده است. به همین منظور تدابیر پیشگیرانه‌ای از سوی دولت عربستان برای جلوگیری از شیوع کرونا و آماده‌سازی فضایی سالم برای عبادت زائران اتخاذ شده است.
 
بر اساس گزارش الیوم السابع، ریاست امور حرمین شریفین در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که خدمات متنوعی جهت ورود زائران به مسجدالحرام در نظر گرفته شده است که از آن جمله، ضدعفونی 24 ساعته مسجدالحرام و رواق‌های آن برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا است.
 
همچنین به دلیل افزایش تعداد عمره‌گزاران در مرحله سوم، ناظرانی در مسیرهای اصلی و فرعی مسجد الحرام گماشته شده‌اند تا عبور و مرور عمره‌گزاران و زائران به داخل مسجدالحرام و رواق‌های آن را سازماندهی کنند.
 
مراسم حج عمره از اوایل مارس 2020 (اسفندماه 98) در چارچوب اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعلیق شده بود.
 
براین اساس وزارت حج و عمره عربستان سعودی، 12 مهرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند بازگشایی درهای مسجدالحرام شامل 4 مرحله می‌شود. مرحله نخست تنها با 30 درصد ظرفیت عملیاتی، مرحله دوم در تاریخ هجدهم ماه اکتبر(27 مهر) با ظرفیت 75 درصد و مرحله سوم هم در اوایل ماه نوامبر و با ورود عمره گزاران از داخل و خارج عربستان سعودی و با ظرفیت عملیاتی 100 درصد راه‌اندازی می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha