وبینار ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3932841
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛

وبینار ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» برگزار می‌شود

همایش ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» 14 آبان‌ماه با مشارکت مركز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» با مشارکت مركز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور (14 آبان‌ماه) به همت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در بستر فضای مجازی، برگزار می‌شود.

پنل دوم این همایش با عنوان «ظرفیت‌های كشورهای اسلامی در شكل‌گیری تمدن نوین» به همت و مشارکت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حضور و سخنرانی چهار تن از نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج برگزار خواهد شد.

در این نشست ابوالحسن خلج‌منفرد، رئیس مركز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی در موضوع «راهكارهایی برای افق گشایی تمدن نوین اسلامی در میان مسلمانان جهان»، محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو با موضوع «ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های موجود در هند برای تكوین و تأسیس تمدن نوین اسلامی» و سید حسن صحت، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش با موضوع «تمدن نوین اسلامی از دیدگاه مسلمانان بنگلادش» سخنرانی می‌کنند.

در بخشی دیگر، رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با موضوع «نیم نگاهی به شرایط حال پاکستان و میزان موفقیت آن در دستیابی به مؤلفه‌های تمدن‌ساز اسلامی» و محمد اورعی كریمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با موضوع «نسبت تمدن نوین اسلامی  و مالزی» سخنرانی خواهند داشت.

محورهای همایش شامل آینده پژوهی تمدن نوین اسلامی، واقعیت‌های موجود در جهان اسلام و نظام بین‌المللی و تأثیر آن در تحقق تمدن نوین اسلامی در آینده، عوامل و بازیگران تحقق تمدن نوین اسلامی و چالش‌های پیش‌ روی شكل‌گیری تمدن نوین اسلامی می‌شود.

گفتنی است؛ همایش علمی آینده نگاری تمدن نوین اسلامی با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی ـ پژوهشی کشور برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در دوره‌های گذشته به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی پرداخته شده، نگاهی ناظر به اقدام و عمل و حل المسائلی در این برهه در این همایش مد نظر است و به شکل خاص و با رویکرد آینده نگاری و با تمرکز بر راهکارها و عوامل مؤثر بر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی به موضوع تمدن نوین اسلامی خواهد پرداخت و ده‌ها مقاله در این زمینه دریافت شده است و چكیده مقالات در مرحله چاپ قرار دارد.

انتهای پیام
captcha