وحدت؛ داروی شفابخش دردهای امت اسلام است
کد خبر: 3932972
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

وحدت؛ داروی شفابخش دردهای امت اسلام است

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: زمانی مسلمانان به قدرت بزرگ مادی و معنوی دست می‌یابند که زیرساخت‌های وحدت و برادری محقق شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری سی وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، «مولوی حبیب‌الله حسام»، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در مراسم اختتامیه این کنفرانس اظهار کرد: دین از مسلمین وحدت، برادری و همبستگی می‌طلبد.

وی افزود: تمدن پویا و دقیق برای بشریت نیاز است و برادری، اتفاق و اتحاد لازمه این تمدن پویا است. تا زمانی که امت اسلامی مطابق قرآن کریم و روش رسول اکرم(ص) یک امت واحد نشود که شریک مسائل سیاسی و اجتماعی و تمدنی خود هستند، به هیچ یک از اهداف سیاسی و بنیادی خود نمی‌رسد.

رئیس شورای اخوت اسلامی تأکید کرد: دنیای اسلام از درون با فتنه‌ها، نفاق و کشمکش‌های مختلف مواجه است. دلایل بنیادی و اساسی این فتنه‌ها، تلاش دشمنان برای ایجاد نفاق است. نفاق مذهبی، قومی، نژادی، رنگ پوست می‌تواند برای دشمن فرصتی باشد که امت اسلامی را ناکام کند و از اینکه امت اسلامی به سروری، سیادت و بزرگی برسد، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: یگانه راه رسیدن به کمال، سعادت و اقتدار سیاسی؛ وحدت، برادری و هم‌پذیری مسلمانان است. اگر ما مسلمانان به وحدت نرسیم، انسجام نداشته باشیم و به ریسمان الهی وصل نشویم، مطمئن باشید که برای دشمنان اسلام لقمه‌ای بیش نیستیم. در قدم نخست، امت اسلامی به وحدت و برادری نیازمند است، ثانیاً امت اسلامی به اقتدار و قدرت مالی و معنوی نیازمند است. باید دنیای اسلام متحد باشد که به قدرت بازدارنده نظامی، فرهنگی، بشری و قدرت معنوی برسد.

مولوی حسام تأکید کرد: زمانی مسلمانان به قدرت بزرگ مادی و معنوی دست می‌یابند که زیرساخت‌های وحدت و برادری اتفاق افتاده باشد. آن زمان منابع اسلام محفوظ می‌ماند و از منافع اسلام دفاع می‌شود و مسلمین صاحب اقتدار سیاسی و دفاع شده و نجات می‌یابند.

وی اضافه کرد: اجماع سیاسی نیاز امروز و فردای جهان اسلام است و دنیای اسلام به یک اجماع همگانی در مورد قرآن کریم، قبله مسلمین، معبود واحد و کلمه واحد نیازمند است. وحدت‌طلبی خواسته دین مبین اسلام است. جوامع اسلامی امروز به پاره‌هایی می‌ماند که دشمن به راحتی مانند لقمه‌هایی از آنها بهره‌کشی و استعمار می‌کند.

رئیس شورای اخوت اسلامی گفت: تمام شعله آشوب‌هایی که در جوامع اسلامی روشن است، چه در خاورمیانه و چه در کشورهای به ویژه آسیایی و اسلامی، به دلیل رونق یافتن اختلاف و نفاق داخلی است که دشمنان اسلام مدیریت و رهبری می‌کنند. امت اسلامی نیازمند است که از هرگوشه دنیا صدای برادری بلند شود.

وی ادامه داد: مسلمانان در هر استعداد و سطحی، توانایی دارند و اگر در هر گوشه‌ای از دنیا صدای وحدت‌طلبی، همبستگی و برادری را سر دهند، آن روز است که دشمنان اسلام ناکام و ذلیل خواهند شد.

مولوی حسام تأکید کرد: ما وقتی در مسیر رسول اکرم(ص) راه می‌رویم، نیازمند هستیم که راه وحدت و برادری را در سراسر دنیا تبلیغ کنیم. راه نجات برای مسلمانان یک‌صدایی، اتحاد و برادری است و باید این داعیه نجات‌بخش یعنی وحدت‌طلبی را تبلیغ کنیم و انتشار دهیم و در این راه جهاد کنیم.

انتهای پیام
captcha