ادامه واکنش‌ها به حمله تروریستی شب گذشته در پایتخت اتریش
کد خبر: 3933075
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

ادامه واکنش‌ها به حمله تروریستی شب گذشته در پایتخت اتریش

سیاستمداران چند کشور جهان حملات تروریستی شب گذشته در وین پایتخت اتریش را محکوم و با مردم این کشور ابراز همبستگی کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با انتشار پیامی در توئیتر خود گفت از حمله تروریستی دوشنبه شب در وین شوکه شده و با اتریش در مبارزه با تروریسم، اعلام همبستگی کرد.
 
مرکل گفت: ساعات سخت و وحشتناکی بود؛ ما با مردم و نیروهای امنیتی اتریش هستیم؛ ما آلمانی‌ها با دوستان اتریشی خود همدل و متحد هستیم؛ مقابله با تروریسم نبرد مشترک ما است.
 
«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نیز به حمله شب گذشته در وین که منجر به کشته شدن ۴ نفر شد واکنش نشان داد.
 
وی نوشت: ما این حمله را محکوم می کنیم. آماده همکاری با اتریش و دیگر کشورها برای مبارزه با تروریسم هستیم.

ترامپ نیز در آخرین سخنرانی تبلیغاتی خود با اشاره به حمله شب گذشته در اتریش، اعلام کرد در راه مبارزه با تروریسم در کنار اتریش هستیم.
 
همچنین امانوئل مکرون نیز گفت این بار تروریست‌ها کشور دوست ما، اتریش را هدف قرار دادند. ما در کنار مردم و دولت اتریش هستیم. 

از سوی دیگر «جوزپه کونته» وزیر خارجه ایتالیا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز این حملات را به شدت محکوم کردند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در واکنش به این حمله گفت: ما بسیار شوکه شدیم. وی افزود ما در کنار ملت اتریش هستیم.

در حمله شب گذشته که حدود 8 شب به وقت محلی اتفاق افتاد یک گروه مسلح در شش نقطه شهر وین، تا کنون چهار غیرنظامی دو مرد و دو زن جان خود را از دست داده‌اند و یکی از مهاجمان نیز کشته شده است. همچنین در این حملات 12 نفر نیز زخمی شده‌اند که حال هفت نفر از آنها وخیم گزارش شده است. 
 
«سباستین کورتز » صدراعظم اتریش اعلام کرد: ما ساعات سختی را در کشور خود سپری می‌کنیم. وی افزود در حالی که پلیس سرگرم عملیات جستجوی تروریست‌هاست، ارتش از مناطق حساس پایتخت محافظت می‌کند.
 
گفته می‌شود این تروریست‌ها که مجهز به سلاح‌های خودکار بودند از طرفداران داعش بودند و یکی از آنها جوانی آلبانیایی‌تبار است که در اتریش بزرگ شده است.
انتهای پیام
captcha