قدردانى جمهورى آذربايجان از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره مناقشه قره‌باغ
کد خبر: 3933087
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

قدردانى جمهورى آذربايجان از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره مناقشه قره‌باغ

معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی یک تماس تلفنی با سفیر ایران در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت این کشور را از بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، به دنبال بیانات امروز مقام معظم رهبری در خصوص بحران جاری در قره‌باغ خلف‌اف، معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سیدعباس موسوی، سفیر ایران در باکو مراتب قدردانی دولت و ملّت جمهوری آذربایجان را از این بیانات مهم و عادلانه اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز (سه‌شنبه) در بیاناتی به جنگ اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدید کننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

مقام معظم رهبری لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمینها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha