چهارمین رویداد«تَکانِش» با هدف حل مسائل قرآنی کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3933366
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

چهارمین رویداد«تَکانِش» با هدف حل مسائل قرآنی کشور برگزار می‌شود

چهارمین دوره رویداد تَکانِش با هدف توانمندسازی و شبکه‌سازی دغدغه‌مندان برای حل مسائل قرآنی کشور و با شعار «نوآوری مسئله‌محور برای حل مسائل قرآنی تعلیم و تربیت» به صورت مجازی از ۲۴ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ رویداد تکانش به‎منظور شناسایی، توان‌مندسازی و شبکه‌سازی جوانان و افراد دغدغه‌مند برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت در حوزه آموزش قرآن برگزار می‌شود.

در رویداد مجازی تکانش، با ارائه وبینار‌های آموزشی و تخصصی و با تکمیل کاربرگ‌ها و بوم‌های مختلف، شرکت‌کنندگان با فرآیند شناسایی و حل مسائل نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌های مختلف از جمله قرآن آشنا می‌شوند. همچنین در این فرآیند، افراد و تیم‌ها با همراهی مشاوران و رهیاران (منتورهای) باتجربه، با ابعاد مسائل نظام تعلیم و تربیت آشنا شده و برای حل آن مسائل تلاش می‌کنند.

همچنین در رویداد تکانش ایده‌های تحولی پیرامون «حفظ قرآن و اینکه چگونه در مدتی کوتاه ۱۰ میلیون حافظ تربیت کنیم؟»، «آموزش قرآن و ساده‌ترین و جذاب‌ترین روش آموزش چیست؟»، «تربیت مربی قرآن؛ راهکار‌های خلاقانه ارتقا توان مربیان چیست؟»، «تدبر در قرآن؛ چگونه در اَپ شاد، دانش‌آموزانی متدبر تربیت کنیم؟»، «قرائت قرآن؛ روش خلاقانه برای ارائه شیرین و جذاب قرآن چیست؟» و «مسابقات قرآن؛ چگونه عموم مردم در مسابقات قرآن شرکت کنند؟» بررسی و آموزش داده می‌شود.

هدف این رویداد توا‌نمندسازی و شبکه‌سازی دغدغه‌مندان برای حل مسائل قرآنی کشور و با شعار «نوآوری مسئله‌محور برای حل مسائل قرآنی تعلیم و تربیت» اعلام شده است. این دوره فرصتی برای مؤسسات و فعالان قرآنی است زیرا از تیم‌های برگزیده از طریق جذب سرمایه‌گذار، اختصاص فضای کار مناسب، دوره‌های آموزشی، اساتید و پشتیبانان مجرب حمایت می‌شود.

در انتهای این دوره نیز، شرکت‌کنندگان با ارائه نتایج کار، در فرآیند داوری قرار گرفته و افراد و تیم‌های برگزیده مورد حمایت خانه نوآوری تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند و در دوره یک‌ساله شتاب‌دهی خانه، برای به نقطه اثر رساندن راه حل خود، فعالیت می‌کنند. در طول دوره شتاب‌دهی، پذیرفته‌شدگان از خدمات اختصاصی خانه نوآوری تعلیم و تربیت بهره‌مند می‌شوند.

به جز فعالان قرآنی، همه دانشجویان، طلاب و تازه‌ فارغ‌التحصیلانِ علاقه‌مند به فضای تعلیم و تربیت، به‌خصوص افراد یا تیم‌هایی که برای حل یک مشکل در فضای تعلیم و تربیت نیاز به کمک داشته یا ایده‌ای برای شکوفایی یک فرصت تعلیم و تربیتی در ذهن می‌پرورانند، نیز فرصت حضور در این رویداد را دارند.

رویداد تکانش توسط خانه نوآوری تعلیم و تربیت، که شتاب‌دهنده‌ای تخصصی و مسئله‌محور در حوزه تعلیم و تربیت است از ۲۴ آبان تا ۵ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، می‌توانند به سایت خانه نوآوری تعلیم و تربیت به نشانی eduhouse.ir مراجعه کنند. برگزارکنندگان این رویداد اعلام کرده‌اند که در صورت گذراندن موفق برنامه‌ها، هزینه دوره به فعالان قرآنی بازگردانده می‌شود.
انتهای پیام
captcha