تجلیل از برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت قرآن هند
کد خبر: 3933535
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

تجلیل از برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت قرآن هند

نفرات برتر بیست و یکمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن هند با حضور سفیر و رایز فرهنگی ایران در دهلی تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مسابقات که به مدت دو روز و به صورت حضوری در سالن اجتماعات مرکز اسلامی هند در دهلی نو برگزار شد، ۴۵ قاری و حافظ قرآن از ایالت‌های دهلی، اوتارپرادش، نویدا و ایالت‌های نزدیک پایتخت هند با یکدیگر رقابت کردند.

داوران این دوره از مسابقات که همگی اهل هندوستان بودند، پس از ارزیابی توانمندی‌ها و اجرا‌ی شرکت‌کنندگان، سه نفر در بخش حفظ و سه نفر را نیز در بخش قرائت به عنوان منتخبان این دوره معرفی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و رئیس مرکز اسلامی هند به افراد برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا کردند.

بیست و یکمین دوره‌ مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن 14 و 15 آبان‌ماه سال جاری به همت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی و با مشارکت مرکز اسلامی هند با حضور و مشارکت جمعی از قاریان، حافظان وشخصیت‌های دینی وفرهنگی برگزار شد.
 
مراسم اختتامیه‌ بیست ویکمین دور از مسابقات قرآن کریم دیروز، 15 آبان‌ماه، با حضور علی چگینی، سفیر  ایران در دهلی نو؛ ربانی رایزن فرهنگی؛ فاروق از شخصیت‌های دینی و اسلامی هند؛ سراج‌الدین قریشی، مدیر مرکز فرهنگی ـ اسلامی دهلی نو؛ عقیل، رئیس شورای ملی  گسترش زبان  اردو و جمعی از حفاظان و قاریان قرآن درمرکز فرهنگی ـ اسلامی دهلی نو برگزار شد.
 
محمدعلی ربانی، در سخنان خود در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن، در خصوص فرصت‌ها و ظرفیت‌های قرآن و پیامبر(ص) جهت توسعه همکاری‌های فرهنگی مسلمانان به‌ویژه ایران و هند سخنانی ارائه داد.

فاروق دیگر سخنران مراسم اختتامیه با اشاره به نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی(ره)، تأکید کرد که وحدت نیاز مبرم امت اسلامی در  دوره کنونی است.
 
علی چگینی، سفیر ایران در دهلی دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر این نکته که قرآن شفا و درمان همه‌ دردهای بشری است، گفت: قرآنی که شفا و درمان دردهاست، همین قرآن برای ظالمان چیزی جز زیان و خسارت نیست.

وی افزود : اسلام دین رحمت است و تروریزم به هیچ وجه ارتباطی با اسلام ندارد و کسی که به نام اسلام به کشتار مردم می‌پردازد، مسلمان نیست.

سفیر ایران در هند تاکید کرد: آنهایی که از قرآن برداشت‌های غلط ارائه می‌دهند و رویکردهای افراطی و تروریستی دارند، ما از آنها اظهار بیزاری می‌کنیم.

در پایان برنامه به نفرات اوّل، دوم و سوم رشتة حفظ و قرائت جوایزی اهدا شد.

نفرات اوّل تا سوم در رشته قرائت:

1- قاری محمّد خالد از ایالت هاریانا
2-  قاری عبدالرحمان از ایالت یوپی
 3-  قاری محمد راشد از ایالت هارایانا

نفرات اول تا سوم در رشته حفظ قرآن:

-رتبه اول حافظ فهم احمد
- رتبه دوم حافظ حفظ الرحمان
- رتبه سوم حافظ نسیم احمد.
انتهای پیام
captcha