غدیر؛ اساس حکومت اسلامی
کد خبر: 3933963
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

غدیر؛ اساس حکومت اسلامی

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: غدیر یک روز و دهه نیست غدیر یک تمدن و پایه و اساس نظام و حکومت است.

غدیر؛ اساس حکومت اسلامیبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز ۱۸ آبان ماه در همایش غدیر و حکمرانی شایسته در بابلسر، گفت: غدیر؛ یوم‌العهدالمعهود، عیدالله‌الاکبر، یوم‌المیثاق، عیدالولایه، یوم‌السیاسه، یوم‌الحکومه و یوم‌الناس نامیده شده است.
وی با بیان اینکه قبل و بعد از غدیر جمعیتی مانند آن دیده نشد، افزود: غدیر یک روز و دهه نیست غدیر یک تمدن و پایه و اساس یک نظام و حکومت است.
سلیمانی با بیان اینکه در غدیر به پیامبر خطاب شد؛ که ما تو را برای تکمیل دین و اتمام نعمت فرستادیم، تصریح کرد: خداوند در سال دهم هجری یعنی ۶۳۲ میلادی تاکید کرد‌ای محمد از دینت دو فریضه مهم حج و ولایت باقی مانده، چنانچه انجام ندهی دینت ناقص خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: خداوند در اواخر رسالت پیامبر اکرم (ص) فرمود: حجی که می‌خواهی انجام دهی باید بزگترین حج باشد و باید همه مردم از عزم شما به رفتن به این حج باخبر شوند و لازم است محتوای حج، مناسک نهفته در دورن آن برای مرد تبیین و ابلاغ بشود.
وی با بیان اینکه نهادینه شدن حکومت اسلامی با غدیر ممکن می‌شود، افزود: برای غدیر مکتب و شریعت داریم و آئین شیعه مبتنی بر غدیر است.
سلیمانی با اشاره ماجرای دیدار محمد تقی عثمان رئیس فقه اهل سنت با وی، اظهار کرد: وی در جلسه‌ای وقتی سخنان مقام معظم رهبری را درباره غدیر شنید، و رهبری غدیر را به اسلام نسبت داد، عاشق ایشان شد.
وی با بیان اینکه غدیر بیانگر نوع حکومت اسلامی است، افزود: حاکم باید مفتدرترین، عالم‌ترین و سیاس‌ترین فرد جامعه باشد و این شخصیت کسی جز امیر‌المومنین علی(ع) نبود.
نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار کرد: غدیر حجت را تمام کرد و همه مردم را در یکجا جمع کرد و با مقدمه چینی و بیعت گرفتن از مردم در برابر چشم عموم، ولی خدا پس از پیامبر اسلام (ص) معرفی شد.
وی ادامه داد: غدیر سیستم حکومت آن‌هایی است که به ولایت تن دادند و نزد خداوند نیز محبوب هستند و آن‌هایی که به غدیر نپیوستند مغبوض الهی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha