سازمان همکاری اسلامی تخریب منازل فلسطینیان را محکوم کرد/ شکایت به مسئولان سازمان ملل
کد خبر: 3934404
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

سازمان همکاری اسلامی تخریب منازل فلسطینیان را محکوم کرد/ شکایت به مسئولان سازمان ملل

سازمان همکاری اسلامی تخریب منازل فلسطینیان از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی را، که موجب آوارگی ده‌ها خانواده فلسطینی از خانه و کاشانه خود شده است، محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری صفا، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای تأکید کرد: تخریب منازل فلسطینیان در چارچوب سیاست پاکسازی نژادی و پروژه‌های الحاق و شهرک‌سازی استعماری صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین اشغالی انجام می‌شود و نقض قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.
 
این سازمان از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود را در اعمال فشار به اسرائیل برای توقف این تجاوزات و جنایات در نقاط مختلف فلسطین اشغالی انجام داده و از ملت فلسطین حمایت کنند.
 
سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که آنچه رخ داده است، به عملیات سازش عادلانه‌ای که مبتنی بر راهکار دو دولتی و بر اساس قراردادهای بین‌المللی است، خدشه وارد خواهد کرد.
 
شکایت فلسطین به سازمان ملل

در همین راستا، «ریاض منصور»، نماینده دائمی تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: سه نامه را در خصوص جنایات و سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرده است.
 
منصور در این نامه‌ها به ادامه عملیات تخریب منازل فلسطینیان و تسلط صهیونیست‌ها بر سرزمین‌های فلسطینی، پاکسازی نژادی و بازداشت و کشتار شهروندان فلسطینی اشاره کرده است.
 
وی همچنین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت «عبدالرحیم الصنوبر» جوان 18 ساله فلسطینی که بر اثر ضربات تفنگ‌ صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است، تأکید کرد: سکوت در مورد چنین جنایات هولناکی موجب می‌شود که رژیم صهیونیستی احساس کند می‌تواند از این جنایات فرار کند و حتی با گسترش شیوع بیماری کرونا می‌تواند به جنایات خود ادامه دهد.
انتهای پیام
captcha