تلاوت‌های مرحوم هوشنگ یاری در 10 سال اخیر پخته‌تر و فنی‌تر شده بود
کد خبر: 3934763
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
محمد عباسی در جلسه ارتقای قاریان ممتاز:

تلاوت‌های مرحوم هوشنگ یاری در 10 سال اخیر پخته‌تر و فنی‌تر شده بود

محمد عباسی، در بیست‌ویکمین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم درباره تلاوت‌های مرحوم هوشنگ یاری گفت: تلاوت‌های این قاری بین‌المللی با اخلاق، طی 10 سال اخیر پخته‌تر و فنی‌تر شده بود و برنامه‌ریزی خاصی برای این موضوع داشتند.

یادی از «یاری» در جلسه ارتقای قاریان ممتاز/ تلاوت «لاچینانی» برگزیده شدبه گزارش ایکنا، بیست‌ویکمین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، شب گذشته، چهارشنبه، ٢١ آبان‌ماه با رعایت تدابیر بهداشتی، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار و از تارنمای آپارات به صورت زنده پخش شد.

در بخش اول جلسه ارتقا که به یاد قاری ممتاز و بین‌المللی کشور مرحوم هوشنگ یاری اختصاص داشت، تلاوت ایشان در محضر مقام معظم رهبری در سال ١٣٩١ پخش شد. پس از آن وحید نظریان، از قاریان ممتاز خطه کرمانشاه، طی تماس تلفنی درباره مرحوم یاری گفت: مصیبت فقدان این استاد قرآن، ضایعه‌ای برای همه جامعه قرآنی است.

نظریان، از جمله ویژگی‌های مرحوم هوشنگ یاری را به جا آوردن شایسته حق رفاقت با دوستانش عنوان کرد.

وی اذعان کرد: تذکر و راهنمایی استاد یاری موجب شد که مسیر تلاوتم از مرحله تقلید تلاوت‌های مصطفی اسماعیل به مرحله ارائه تلاوت‌های تطبیقی از شیخ مصطفی اسماعیل ارتقا یابد و من نکات فنی زیادی در این سال‌ها به ویژه در دوران نوجوانی از ایشان آموختم.

همچنین محمد عباسی، قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به آشنایی طولانی مدت خود با هوشنگ یاری، اخلاق نیکو، متانت و آرامش را از ویژگی‌های ممتاز شخصیتی وی برشمرد.

عباسی اضافه کرد: تلاوت‌های مرحوم یاری در 10 سال اخیر پخته‌تر و فنی‌تر شده بود و مشخص بود که ایشان برنامه‌ریزی خاصی برای این موضوع داشته‌اند.

در این جلسه که محمودرضا بیژنی، دبیری آن را عهده‌دار بود، کریم دولتی و محمد عباسی از استادان و داوران بین المللی قرآن به ارائه نکات و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

بابک ولی‌زاده از آذربایجان غربی، داود لاچینانی از تهران و علیرضا مسیح‌پور از کهگیلویه و بویراحمد، قاریانی بودند که تلاوت‌شان مورد نقد و نظر اساتید حاضر در جلسه قرار گرفت.

با نظر کارشناسان جلسه، تلاوت داود لاچینانی، به عنوان تلاوت برگزیده بیست‌ویکمین جلسه ارتقا انتخاب شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha