حزب‌الله لبنان مراسم «روز شهید» برگزار کرد + عکس
کد خبر: 3934845
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

حزب‌الله لبنان مراسم «روز شهید» برگزار کرد + عکس

لبنان امروز شاهد برپایی چندین مراسم بزرگداشت روز شهید حزب الله بود که در مناطق مختلف لبنان و با حضور شهروندان و مسئولان و نیروهای مقاومت لبنان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان، مناطق مختلف جنوب لبنان امروز شاهد برپایی مراسم بزرگداشت روز شهید حزب الله بود تا شركت‌کنندگان ضمن ادعای احترام به مقام شامخ شهدای مقاومت با آرمان‌های آنها تجدید پیمان کنند.

دیروز چهارشنبه برابر با یازدهم نوامبر روز شهید در لبنان بود. سی و هشت سال پیش در چنین روزی، شهید «احمد قصیر» عضو جنبش حزب الله نخستین عملیات استشهادی مقاومت لبنان را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.

شهید احمد قصیر متولد ۱۹۶۳ میلادی در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱ شمسی(یازدهم نوامبر 1982) با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرد. ۱۴۱ افسر و سرباز صهیونیست در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر از آنها مجروح یا مفقود شدند.

حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت این روز را امروز با مراسمی خاص که در جوار آرامگاه شیخ «راغب حرب»یکی از رهبران و شیخ الشهدای مقاومت اسلامی لبنان در شهر جنوبی  «جبشیت» برگزار کرد.

جمعی از رزمندگان مقاومت با حضور در این مراسم و نثار تاج گل به مقام این شهید بزرگوار، با آرمان‌های شهدای مقاومت تجدید پیمان کردند.

«محمدرعد» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان پس از پایان این مراسم گفت: «هر شخصی كه از قدر و منزلت شهدا خبر ندارد، باید اظهارات دشمن را هنگام حمله به لبنان به یاد بیاورد. زمانی كه در سال 1982 می‌گفت، اشغال لبنان از سوی یک گروه موسیقی از ارتش اسرائیل هم به تنهایی امکان پذیر است، اما امروز چهار گروه از تیپ‌های نخبه ارتش اسرائیل در حال آماده سازی برای مقابله با حتی یک عملیات کوچک حزب الله در الجلیل هستند. این نشان می‌دهد که مقاومت از زمان حمله دشمن به لبنان تا به امروز که از ضربات مقاومت و توسعه آمادگی‌های آن می‌ترسند چقدر پیشرفت کرده است  و اگر شهدا نبودند این تحول حاصل نشده بود.»

حزب الله همچنین مراسم مشابهی را نیز در شهر «النبطیه» برگزار و با حضور در مزار شهدا و نثار تاج گل به مقام این شهدا ادای احترام کرد. «عماد عواضه» مسئول دفتر رسانه‌ای حزب الله نیز در این مراسم حضور داشت. یکی از فرزندان شهدا نیز با ایراد نطق در این مراسم به نمایندگی از فرزندان شهدا با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله برای ادامه راه شهدا تجدید پیمان کرد.

شهرک «حاروف» نیز شاهد مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بود و در حاشیه مراسم از نقاشی دیواری با تصاویر شهدای این شهرک رونمایی شد.

در شهرک‌های «الدویر» و «حومین الفوقا» نیز مراسم مشابهی به مناسبت روز شهید برگزار شد.

حزب‌الله لبنان مراسم «روز شهید» برگزار کرد + عکس

حزب‌الله لبنان مراسم «روز شهید» برگزار کرد + عکس

 

انتهای پیام
captcha