موج بازداشت زنان و جوانان بحرینی در آستانه نخست‌وزیری ولیعهد بحرین
کد خبر: 3935165
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

موج بازداشت زنان و جوانان بحرینی در آستانه نخست‌وزیری ولیعهد بحرین

در نخستین روزهای تصدی ولیعهد بحرین، سلمان بن حمد آل خلیفه بر مسند نخست‌وزیری طی حکم پادشاهی، بحرین شاهد موج شدیدی از بازداشت شهروندان از قشرهای مختلف برپایه اتهاماتی مبتنی بر آزادی بیان است. 

موج بازداشت زنان و جوانان بحرینی در آستانه نخست وزیری ولیعهد بحرینبه گزارش ایکنا به نقل از منابع محلی طی پنج تا ۷ روز گذشته حداقل ۱۸ بحرینی بعلت اظهار نظر و بیان دیدگاه در شبکه‌های اجتماعی و یا اعلان مخالفت با سازش با اسرائیل بازداشت شده‌اند که ۴ زن نیز در این لیست دیده می شوند.

 
بیشتر این افراد طی هجوم نیمه شبانه نیروهای امنیتی به منازلشان در مناطق مختلفی از بحرین بازداشت شده اند و تعدادی از آنها نیز پس از اظهار به مراکز پلس یا دادستانی توقیف شده‌اند و حکم بازداشت آنها توسط دادستانی بحرین صادر و برای آنها تشکیل پرونده شده است.
 
به گفته خانم ابتسام الصائغ، مدافع حقوق بشر بحرینی، ۴ زنی که دو روز پیش بازداشت شده‌اند شامل دو خانم ۵۰ و ۶۰ ساله‌اند که یکی از آنها دچار بیماری خونی آنمی sickle cell (سلولهای داسی شکل) و دیگری مبتلا به مرض قند است. همچنین دو نفر دیگر دو دختر بسیار جوان هستند که به علت انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده‌اند. وی یادآور شد حکمت و عقلانیت سیاسی و اجتماعی مبتنی بر راه حل‌هایی به دور از نقض حقوق شهروندان است.
انتهای پیام
captcha