سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم؛ مهر تأییدی بر عادی‌سازی روابط
کد خبر: 3935296
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

سفر هیئت اسرائیلی به خارطوم؛ مهر تأییدی بر عادی‌سازی روابط

رسانه‌های سودانی امروز، 25 آبان‌ماه، از سفر یک هیئت اسرائیلی به خارطوم، پایتخت سودان، برای عادی‌سازی روابط خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، خبرگزاری سودانی «الراکوبه نیوز» به نقل از یک منبع دولتی سودان اعلام کرد که امروز، یکشنبه، یک هیئت اسرائیلی برای تقویت روابط میان اسرائیل و سودان وارد خارطوم می‌شوند.
 
انجمن اسرائیلی «ماکان» سه‌شنبه گذشته فاش کرد که یک هیئت اسرائیلی روز یکشنبه برای تقویت عملیات عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و سودان به خارطوم سفر خواهد کرد.
 
این انجمن افزود که این سفر نخستین بار است که از زمان اعلام عادی‌سازی روابط اسرائیل و سودان از سوی دونالد ترامپ انجام می‌شود.
 
این انجمن به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی اعلام کرد که هیئت اسرائیلی شامل کارمندان شغل‌ها و حرفه‌های مختلف است و یک هیئت سیاسی نیست. تعداد آنها نیز کمتر از هیئت اسرائیلی است که در سپتامبر گذشته برای تحکیم عادی‌سازی روابط با امارات به این کشور سفر کرد.
 
همچنین، سودان و رژیم صهیونیستی در توافقنامه‌ای که از سوی ایالات متحده آمریکا تنظیم شد، بر عادی‌سازی روابط میان یکدیگر توافق کردند. همزمان با اعلام این توافق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کرد و این اقدام موجب شد تا مسیر برای توافق با اسرائیل هموارتر شود.
انتهای پیام
captcha