مرحوم اژه‌ای جوانانی نخبه تحویل جامعه داد
کد خبر: 3935419
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
پیام تسلیت دفتر نشر فرهنگ اسلامی؛

مرحوم اژه‌ای جوانانی نخبه تحویل جامعه داد

دفتر نشر فرهنگ اسلامی با صدور پیامی درگذشت چهره علمی و دانشگاهی ایران حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای را تسلیت گفت و افزود: او نیک‌مردی بود که متواضعانه و با برنامه، جوانان با استعداد و نخبه فراوانی تحویل جامعه داد و حق بزرگی بر گردن آنها دارد.

مرحوم اژه‌ای جوانانی نخبه تحویل جامعه دادبه گزارش ایکنا؛ در پیام تسلیت دفتر نشر فرهنگ اسلامی از حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای، چهره شاخص عرصه تعلیم و تربیت و روان‌شناسی به عنوان بزرگ‌مردی یادشده است که عمری را در راه خدمت به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها گذراند؛ نیک‌مردی که متواضعانه و با برنامه، جوانان با استعداد و نخبه فراوانی تحویل جامعه داد و حق بزرگی بر گردن آنها دارد.
 
در ادامه این پیام آمده است: او عالِمی دینی و استاد دانشگاه بود. صبور بود و خوشرو، بامرام بود و اهل معرفت، پیرو واقعی امام و رهبری بود و رفتنش دل‌ها را سوزانده است.
 
در پایان این پیام با بیان اینکه مرحوم اژه‌ای چهره‌ای اهل قلم بود، از آخرین کتاب او «روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی» به عنوان اثری یاد شده که با استقبال فراوان کتابخوان‌ها و به ویژه دانشگاهیان و طلاب علوم دینی قرار گرفته است. وی در این اثر تلاش کرده است روانشناسی، ریشه‌ها و تفکر آن در فلسفه قدیم و فلسفه نوین و تأثیر‌های فلسفی در قرون جدید را مطرح کند و به موضوع‌هایی مانند انسان در قرآن (روح، امر، خلق، حیات طبیعی و دنیوی و اخروی) چهره واقعی انسان، نیاز‌های او و انسان اجتماعی از دیدگاه قرآن و بیان دیدگاه‌های چهره‌های شاخص در روان‌شناسی تربیتی و تعلیم و تربیت اسلامی بپردازد.
 
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام اژه‌ای ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. وی مشاور رهبری، نماینده، ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی اروپا و آمریکا و رئیس هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بدو تأسیس تا سال ۱۳۸۷ بود و مسئولیت‌هایی مانند سرپرستی سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی اجتماعی نخست‌وزیری را نیز در کارنامه پربار و درخشان خود ثبت کرده است.
انتهای پیام
captcha