تأکید قطر بر لزوم تشکیل جبهه متحد برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل
کد خبر: 3935832
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

تأکید قطر بر لزوم تشکیل جبهه متحد برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی بهتر است تا یک جبهه متحد عربی برای منافع فلسطینیان تشکیل شود.  

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، روز دوشنبه، 26 آبان‌ماه در کنفرانس امنیت جهانی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت که بهتر است یک جبهه متحد عربی برای اولویت دادن به منافع فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تشکیل شود.
 
وی افزود: کشورهای عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنند، تلاش‌های انجام شده برای برپایی دولت مستقل فلسطین را کمرنگ می‌کنند اما حق حاکمیت آنها اینگونه ایجاب می‌کند.
 
وزیر خارجه قطر تأکید کرد: کشورهایی که با رژیم اسرائیل رابطه برقرار کرده‌اند، در نهایت خود آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند چه اقدامی برای کشورشان بهتر است. 
 
وی در عین حال گفت که دوحه برخی روابط با اسرائیل در مورد مسائل متعلق به فلسطینیان همچون نیازهای بشردوستانه یا پروژه‌های توسعه‌ای را همچنان حفظ می‌کند.
 
یادآور می‌شود، دو کشور امارات متحده عربی و بحرین شامگاه سه‌شنبه 25 شهریورماه، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به صورت رسمی و در حضور رئیس جمهور آمریکا امضا کردند. این درحالی است که در گذشته نیز این دو کشور عربی روابط غیرعلنی خود با رژیم صهیونیستی را حفظ کرده بودند.
 
رهبران فلسطینی این کشورها را به خیانت متهم کردند در حالی که مقامات آمریکایی و رژیم اسرائیل ادعا کردند که سایر کشورهای عربی نیز ممکن است به زودی همین رویکرد را در پیش گیرند.
انتهای پیام
captcha