معرفی خدمات مسلمانان انگلیس در ماه آگاهی از اسلام‌هراسی
کد خبر: 3935843
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

معرفی خدمات مسلمانان انگلیس در ماه آگاهی از اسلام‌هراسی

ماه آگاهی‌بخشی درباره اسلام‌هراسی در انگلستان هر ساله با هدف اصلاح پیش‌فرض‌های نادرست درباره مسلمانان در این کشور گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، انگلستان سالانه با بیش از هفت هزار جرم ناشی از نفرت ضد مسلمانان روبه‌رو است. این کشور می‌کوشد با برجسته کردن خدمات مسلمانان به این کشور، آگاهی عمومی از اسلام‌هراسی در این کشور را ارتقا دهد.
 
ماه آگاهی از اسلام‌هراسی (Islamophobia Awareness Month) هر ساله در ماه نوامبر در انگلیس برگزار می‌شود. هدف از این رویداد سالانه که با مشارکت سازمان همکاری و توسعه اسلامی (MEND) با دیگر سازمان‌های انگلیس از سال 2012 راه‌اندازی شده، ساختارشکنی و به چالش کشیدن کلیشه‌های موجود در مورد اسلام و مسلمانان است.
 
این کمپین همچنین قصد دارد آگاهی مردم در مورد تهدیدات اسلام‌هراسانه را بالا ببرد و آنها را به  گزارش بهتر این موارد به  پلیس تشویق کند.
 
عنوان رویداد امسال، یعنی «ریشه در نژادپرستی»، اسلام‌هراسی را به عنوان نوعی نژادپرستی معرفی می‌کند که اعتقاد و عمل به این دین را هدف قرار می‌دهد.
 
امسال بیش از 150 سازمان برای افزایش آگاهی از تهدید اسلام‌هراسی با واحد جرایم پلیس، شوراهای محلی، روزنامه‌نگاران، رسانه‌های محلی، شورایاران، نمایندگان مجلس، مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس، سازمان‌های محلی و دیگران همکاری و مردم را به گزارش بهتر جرایم مربوط به اسلام‌هراسی به پلیس تشویق می‌کنند. به علاوه، این رویدادها شامل وبینارهایی با حضور مقامات مسلمان، برنامه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی، نمایشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر است.
 
شهزاد امین، یکی از هماهنگ‌کنندگان مناسبت امسال می‌گوید: کرونا همه زندگی ما را تغییر داده اما متأسفانه اسلام‌هراسی بدون وقفه ادامه داشته است. نظریه‌های توطئه راست‌گرایان افراطی، مسلمانان را مسئول انتشار ویروس اعلام کرده و چنین اخبار جعلی باعث آسیب‌پذیری بیشتر مسلمانان شده است.
انتهای پیام
captcha