صهیونیست‌ها آثار باستانی قدس را غارت کرده‌‌اند
کد خبر: 3935852
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

صهیونیست‌ها آثار باستانی قدس را غارت کرده‌‌اند

یک کارشناس باستان‌شناسی فلسطینی فاش کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل آثار باستانی و اشیای عتیقه عربی و اسلامی را در حفاری‌های اطراف مسجدالاقصی غارت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، عبدالرزاق متانی، کارشناس باستان‌شناسی و استاد دانشگاه‌های فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری صفا تأکید کرد: کشف سکه‌های طلا مربوط به دوران اسلامی از سوی صهیونیست‌ها در صحن دیوار البراق به ده ها سال پیش باز می‌گردد. لذا آثار باستانی عربی و اسلامی به صورت کامل تخریب شده و در حین عملیات حفاری گسترده در زیر و اطراف مسجدالاقصی، به سرقت رفته است.
 
متانی افزود: مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش دارند تا چهره این رژیم را پشت عملیات‌های حفاری نگه دارند، درحالی که عملیات‌های تخریب آثار باستانی و تمدن تاریخی اسلام در این منطقه، دروغ آنها را آشکار می‌کند.
 
وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948 میلادی تا امروز، عملیات تخریب آثار باستانی فلسطین و سرقت آنها را ادامه می‌دهد و به هیچ وجه به قوانین بین‌المللی توجهی ندارد.
 
متانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با این حفاری‌ها تلاش دارد تا هویت عربی قدس و آثار باستانی آن را به طور کامل تغییر داده و آن را یهودی‌سازی کند و با ساخت یک داستان تاریخی جعلی و ترویج آن به عنوان داستان یهودی تلمودی موقعیت خود را تثبیت کند.
 
مقامات اداره باستان‌شناسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که یک کوزه سفالی حاوی 4 سکه طلا که قدمت آن به بیش از 1000 سال پیش باز می‌گردد، طی حفاری‌های این رژیم در اراضی اوقاف اسلامی در صحن دیوار البراق واقع در جنوب غربی مسجدالاقصی کشف شده است.
 
این سکه‌های طلا مربوط به دوران قدیم اسلامی در قدس است و گفته می‌شود که از گنج‌های دوران فاطمی است که در حین تأسیس آسانسور ویژه شهرک‌‌نشینان صهیونیست در محله باب المغاربه کشف شده است.
انتهای پیام
captcha