وعده اخراج سفیر فرانسه در پاکستان به معترضان هتک حرمت پیامبر‌(ص)
کد خبر: 3935899
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶

وعده اخراج سفیر فرانسه در پاکستان به معترضان هتک حرمت پیامبر‌(ص)

دولت پاکستان برای پایان دادن به تظاهرات یک گروه معترض به اهانت به ساحت پیامبر اکرم‌(ص) به این گروه وعده داد در صورت موافقت پارلمان، سفیر فرانسه را اخراج خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، دولت پاکستان و گروه «لبیک یا رسول الله» توافق کردند که در ازای اخراج سفیر فرانسه از این کشور، پس از تصویب آن در پارلمان این کشور در مدت دو تا سه ماه، این گروه به اعتراضات خود علیه فرانسه پایان دهد.
 
در این توافق‌نامه همچنین تصریح شده است که پاکستان سفیری به فرانسه نمی‌فرستد و رسماً محصولات فرانسوی را تحریم می‌کند و ده‌ها فعال این گروه که طی روزهای گذشته دستگیر شده‌اند نیز آزاد می‌شوند.
 
پاکستان مانند بسیاری از کشورهای جهان اسلام شاهد اعتراضات علیه دفاع «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام‌(ص) بوده است. کمپین‌های زیادی برای تحریم محصولات فرانسوی در پاکستان و بسیاری از کشورهای مسلمان به راه افتاده است.

یکشنبه گذشته هزاران فعال وابسته به جنبش «لبیک»، کنترل یکی از ورودی‌های اصلی به اسلام‌‌آباد، پایتخت این کشور را به دست گرفتند و بدین ترتیب حمل و نقل به داخل شهر را مسدود کردند.
 
وزیر کشور و امور دینی پاکستان روز گذشته با رهبران معترضین گفتگو کرد و به آنها اطمینان داد که پارلمان در مورد موضوع اخراج سفیر فرانسه بحث خواهد کرد. دولت همچنین قول داده که محصولات فرانسوی را تحریم کند، اگرچه مشخص نیست که واردات از این کشور ممنوع می‌شود یا همچنان آزاد است.
 
«قاری زبیر»، سخنگوی این گروه گفت: ما پس از برآورده شدن همه خواسته‌های خود پراكنده شدیم.
 
یادآور می‌شود، پاکستان در مورد «مقابله هدفمند با اسلام» در فرانسه به این کشور اعتراض کرده است. «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، سخنان رئیس‌جمهور فرانسه را حمله به دین اسلام توصیف كرد و از كشورهای مسلمان خواست كه برای مقابله سرکوب فزاینده مسلمانان در اروپا با هم همكاری كنند.
انتهای پیام
captcha