قرائت تجویدی کل قرآن با صدای منشاوی برای نخستین بار پخش می‌شود
کد خبر: 3936299
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴

قرائت تجویدی کل قرآن با صدای منشاوی برای نخستین بار پخش می‌شود

برای اولین بار قرائت تجویدی کل قرآن با صدای قاری مصری «محمد صدیق منشاوی» از رادیو قرآن عربستان پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تواصل، شبکه رادیویی قرآن عربستان اعلام کرد در نظر دارد برای نخستین بار قرائت تجویدی کامل قرآن با صدای مرحوم محمد صدیق منشاوی را از این شبکه پخش کند.
 
این شبکه قرآنی در توییتر خود اعلام کرد که ضبط این مجموعه بیش از 50 سال قبل انجام شده و اکنون پس از بهبود کیفیت فنی صدای آن که در استودیوهای این رادیو انجام شده پخش خواهد شد.

قرار است این برنامه از یکشنبه آینده، هر روز ساعت هشت صبح به وقت عربستان پخش شود.
 
محمد صدیق منشاوی در سال ۱۹۲۰ در روستای منشاه در استان سوهاج، مصر به دنیا آمد. در هشت سالگی موفق به حفظ قرآن شد و از نه سالگی قرائت قرآن را همراه با پدر خود در محافل و مجالس سوهاج آغاز کرد
 
زیبایی تلاوت وی، شهرت زیادی برایش به ارمغان آورد تا جایی که آوازه تلاوت‌های او به گوش مسئولان وقت رادیو نیز رسید و آن‌ها از وی خواستند تا در رادیو حاضر و برای هیئت داوری تلاوت کند و در صورت موفقیت، اجازه تلاوت در رادیو را بیابد اما وی این درخواست را نپذیرفت تا این‌که برای نخستین بار، رادیوی مصر، تجهیزات و کارکنان خود را برای ضبط تلاوت این قاری به محل زندگی‌اش فرستاد. با پخش تلاوت‌های وی از رادیو، شهرت محمد صدیق منشاوی سرتاسر مصر و کشورهای عربی را فرا گرفت.

با توجه به حزن خاصی که در صدای محمد صدیق منشاوی وجود داشت، به وی لقب «حنجره الباکیه» به معنی حنجره گریان را داده‌اند.

محمد صدیق منشاوی، در سن ۴۹ سالگی و به علت بیماری واریس مری در قاهره درگذشت. پدرش صدیق سید منشاوی و برادرش محمود صدیق منشاوی نیز از قاریان مشهور قرآن هستند.
انتهای پیام
captcha