برگزاری نشست مجازی شورای مسلمانان انگلیس با موضوع اسلام‌هراسی
کد خبر: 3936310
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

برگزاری نشست مجازی شورای مسلمانان انگلیس با موضوع اسلام‌هراسی

شورای مسلمانان انگلیس با حضور چند اندیشمند آمریکایی و انگلیسی، همایشی را با موضوع اسلام‌هراسی برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، همایش مجازی با موضوع اسلام هراسی و افراط‌گرایی با حضور پنج نفر از نویسندگان و اندیشمندان مسلمان از انگلیس و آمریکا، به میزبانی شورای مسلمانان انگلیس برگزار شد.
 
در این همایش «مقداد ورسی» عضو شورای مسلمانان انگلیس گفت که بر اساس یک تحقیق جدید، 31 درصد از جوانان انگلیسی معتقدند که مسلمانان در حال تسلط بر انگلستان هستند. به گفته وی این نگرش، بخشی از جریانی است که می‌خواهد مردم و جوامع این کشور را از هم دور کند. این تحقیق تازه در دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که در درون جامعه انگلیس، فضای نفرت علیه مسلمانان در حال شکل‌گیری است.

«عبدالکریم وکیل» استاد کینگز کالج لندن نیز گفت: یکی از بزگترین موانع بر سر راه مقابله با اسلام‌هراسی فقدان یک تعریف جامع از این اصطلاح است.
 
وی افزود: تعریف اسلام‌هراسی از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت است و این یعنی این اصطلاح، در انگلیس، فرانسه و آمریکا تعاریف مختلفی دارد.

دکتر «استیو گارنر» محقق و استاد علوم اجتماعی از دانشگاه کاردیف نیز گفت بدون یک تعریف مشترک از اسلام‌هراسی، مبارزه با آن دشوار است.
 
وی تصریح کرد: اسلام‌هراسان با برخورد یکسان با قرائت‌های مختلف از اسلام، همه مسلمانان را هدف قرار می‌دهند.

«ساحر سلود» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه سایمونز در بوستون آمریکا نیز تاکید کرد که ما زمان زیادی را صرف تعریف این اصطلاح کرده‌ایم. وی افزود: در آمریکا تبعیض و اسلام‌هراسی پیش از حادثه یازده سپتامبر نیز وجود داشت.

 در این همایش، پروفسور «سلمان سید» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه لیدز انگلیس نیز درباره مفهوم مسلمان بودن سخنرانی کرد.   
 
انتهای پیام
captcha