امارات برای توجیه سازشگری با اسرائیل دست به دامن پژوهش‌های فقهی شد
کد خبر: 3936409
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

امارات برای توجیه سازشگری با اسرائیل دست به دامن پژوهش‌های فقهی شد

حکومت امارات‌ که اخیراً روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده است، از طریق انتشار مقالات و کتب درباره آنچه مبانی فقهی تسامح در اسلام خوانده می‌شود درصد جلب رضایت افکار عمومی برآمده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان، مرکز تحقیقات نهاد موسوم به اداره امور اسلامی و خیریه در دبی، همزمان با روز جهانی «مدارا»(یا رواداری) مجموعه‌ای از مطالعات و پژوهش‌های متعلق به نویسندگان این مرکز در مورد مبانی فقهی تسامح در اسلام را منتشر کرده است.

مطالعات منتشر شده از سوی این مرکز در راستای هدف ادعایی امارات از سازشگری با رژیم صهیونیستی است که آن را «تحکیم اصول تسامح در امارات» اعلام کرده است.

عنوان کتاب اول «السماحه و التسامح فی الاسلام» (مدارا و تسامح در اسلام) نوشته «احمد بن عبدالعزیز الحداد»، مفتی ارشد و مدیر اداره افتای دبی است.

اما دومین کتاب «التسامح مع غير المسلمين في القرآن الكريم وآثاره عن الفقهاء - دراسة تأصيلية»(مدارا با غیرمسلمانان در قرآن کریم- مطالعه‌ای بنیادین) اثر محمد سعد الشحيمي یک پژوهشگر اماراتی است.

سومین کتاب با عنوان «مسائل من تسامح فقه المعاملات المالية مع غير المسلمين» مباحثی از تسامح فقه معاملات مالی با غیر مسلمانان» متعلق به «ابراهیم عبداللطیف العبیدی» است.

چهارمین کتاب با عنوان «من الدار إلى الجار» (از خانه به همسایه) متعلق به «احمد بن عبدالعزیز الحداد» درباره تاثیر معاهدات بین المللی بر روابط مسلمانان با غیرمسلمانان است.

عادی‌سازی روابط حکومت امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، با محکومیت گسترده فلسطینی‌ها و دیگر مسلمانان در گوشه و کنار جهان اسلام مواجه و خیانت به آرمان آزادی فلسطین و مسجد‌الاقصی همراه شده است.

انتهای پیام
captcha