برگزاری مجازی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم دبی
کد خبر: 3936190
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

برگزاری مجازی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم دبی

چهاردهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دبی به همت سازمان امور اسلامی و فعالیت‌های خیرخواهانه دبی آغاز شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از البیان، این دوره از مسابقات قرآن کریم دبی با عنوان « وفي ذلك فليتنافس المتنافسون» که امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا 25 نوامبر (5 آذرماه) ادامه خواهد داشت؛ 97 شرکت‌کننده از مراکز و مؤسسات مختلف قرآنی سراسر امارات در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.
 
«حمده احمد المهیری» مدیر اداره معارف اسلامی وابسته به سازمان امور اسلامی و فعالیت‌های خیرخواهانه دبی، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد روحیه رقابت میان حافظان قرآن کریم و دانش‌آموزان و تشویق آنها به حفظ قرآن کریم عنوان کرد و افزود: این مسابقات در 6 گروه برگزار می‌شود که گروه‌های اول تا چهارم شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء (جزء‌های 1 تا 20 یا 11 تا 30)، حفظ 10 جزء (جزء‌های 1 تا 10 یا 21 تا 30) و حفظ 5 جزء است.
 
وی ادامه داد: گروه چهارم یعنی حفظ 5 جزء به دو بخش حفظ 5 جزء متوالی ویژه قرآن آموزان دختر اداره معارف اسلامی و حفظ 5 جزء متوالی برای سایر دختران اماراتی، تقسیم می‌شود.
 
وی به گروه پنجم و ششم این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: گروه پنجم ویژه دختران 10 تا 13 سال است که حافظ 3 جزء پی در پی قرآن کریم هستند و گروه ششم نیز مخصوص افراد دارای معلولیت حرکتی یا نابینا است که حافظ سوره‌های تبارک و عم یتساءلون هستند.
 
یادآور می‌شود، در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دبی که سال گذشته برگزار شد، ۳۳ دانش آموز دختر و پسر حافظ قرآن حائز رتبه شدند که از آنها تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام
captcha