حداقل فعالیت آموزشی؛ شرط تمدید مجوز مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3936476
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
تمهید وزارت ارشاد در وضعیت کرونایی /

حداقل فعالیت آموزشی؛ شرط تمدید مجوز مؤسسات قرآنی

در شرایط کرونا تمدید مجوز فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حداقل حیات، حتی برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی یا با تعداد معدودی قرآن‌آموز، انجام می‌شود.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تمدید پروانه فعالیت مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی در وضعیت کرونا گفت: ثبت در سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی به نشانی http://maraakez.ir نخستین گام برای تمدید مجوز است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا برای تمدید، صرفاً داشتن حداقل فعالیت مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: این لزوماً به معنای حضور فیزیکی و برگزاری دوره‌های حضوری نیست، بلکه منظور تعطیل نشدن دوره‌های آموزشی است.

شیخ‌ویسی افزود: گاه مدیر مؤسسه‌ای خواستار تمدید مجوز است، در صورتی که مؤسسه کاملاً تعطیل است و هیچ دوره آموزشی برگزار نمی‌شود. آیا تمدید مجوز چنین مؤسسه‌ای، حتی در این شرایط کرونا منطقی است؟ اگر حداقل 10 درصد فعالیت حضوری داشته باشد، قابل قبول است. البته مدیرانی نیز درخواست تمدید مجوز دارند، با وجود اینکه مکان استیجاری مؤسسه را تحویل داده، اما قرآن‌آموزان را در بستر فضای مجازی حفظ کرده‌اند که از نظر ما فعالیت آموزشی آنان استمرار دارد و هیچ منعی برای تمدید مجوز نیست. به عبارت دیگر، فعالیت دوره‌های آموزشی مؤسسه در حد امکان با نیروی انسانی معدود دنبال شود.

مدیران مؤسسات متقاضی تمدید مجوز فعالیت باید پس از ورود به سامانه صدور مجوز و درج شناسه کاربری و رمز ورود و در صورت نیاز بارگذاری اسناد و تصاویری چون اساسنامه مؤسسه، اصل پروانه فعالیت، اظهارنامه، آگهی تأسیس، نامه کتبی مبنی بر تمدید پروانه فعالیت، شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و بازرسی و ...، درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین در صورت ثبت درخواست و تأیید از سوی استان و تکمیل و تأیید مدارک، حدود یک ماه زمان برای تمدید مجوز فعالیت لازم است.

انتهای پیام
captcha