فیلم | واقعیت‌های کودکی در سال ۲۰۲۰
کد خبر: 3936531
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

فیلم | واقعیت‌های کودکی در سال ۲۰۲۰

روز جهانی کودکان تنها برای جشن گرفتن و شادی کودکان نیست، بلکه هدف از نامگذاری و برنامه‌های آن آگاهی‌بخشی به کسانی است که در سراسر جهان خشونت را در قالب سوءاستفاده، استثمار و تبعیض تجربه کرده‌اند یا آن را به وجود آورده‌اند.

واقعیت‌های کودکی در سال ۲۰۲۰

به گزارش ایکنا، روز جهانی کودک ۲۰ نوامبر است اما برخی کشورها روز دیگری را به عنوان روز کودک نامگذاری کرده‌اند. بر همین اساس کشورهای جهان بنا بر ریشه‌های فرهنگی خود، این روز را به شکل‌های مختلف برگزار می‌کنند.

روز جهانی کودک در حدود ۵۰ کشور جهان در اول ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز در برخی از کشورها از جمله نیوزلند در اولین یکشنبه ماه مارچ، تایوان و هنگ گنگ چهارم آوریل، بنگلادش ۱۷ مارس، فلسطین پنجم آوریل، ترکیه ۲۳ آوریل، کره جنوبی و ژاپن پنجم مه، اسپانیا و انگلیس دومین یکشنبه ماه می برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی کودک به ‌طور رسمی به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد؛ با شعله‌ور شدن آتش جنگ جهانی دوم، میلیون‌ها کودک در سرتاسر جهان گرفتار رنج‌های بی‌پایان شدند. هزاران کودک در اردوگاه‌های مرگ جان سپردند، صدها هزار کودک در بمباران‌های شهرها و مراکز غیرنظامی دفن شدند و صدها هزار کودک معلول و بی‌سرپرست و بی‌خانمان از آتش ویرانگر جنگ بر جای ماندند.

به همین بهانه در ویدئوی زیر نگاهی داریم به وضعیت بحرانی کودکان محروم و جنگ‌زده در اقصی نقاط جهان.

انتهای پیام
captcha