النجباء: دولت الكاظمی صلاحیت تمدید حضور اشغالگران را ندارد
کد خبر: 3936540
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

النجباء: دولت الكاظمی صلاحیت تمدید حضور اشغالگران را ندارد

سخنگوی النجباء در توئیتی با اشاره به اینکه الکاظمی نخست‌وزیر «موقت» عراق است، تصریح کرد که تصمیم‌گیری درباره تمدید حضور نظامیان آمریکایی در این کشور جزو صلاحیت‌های دولت وی نیست.

به گزارش ایکنا؛ سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر نخست‌وزیر عراق درباره حضور نیروهای آمریکایی در این کشور واکنش نشان داد.

مهندس «نصر الشَمَّری» با تأکید بر اینکه «مصطفی الکاظمی» به‌طور «موقت» نخست‌وزیر عراق است، خاطرنشان کرد: دولت وی صرفاً مأمور پیشبرد امور جاری مانند برگزاری انتخابات زودهنگام است و نه‌تنها دولت موقت، بلکه دولت دائم نیز صلاحیت ندارد که بر خلاف قانون اساسی و مصوبه پارلمان، از نیروهای بیگانه دعوت کند یا خواستار تمدید حضور آنان شود.

وی با استناد به بند چهارم اصل ۶۱ قانون اساسی عراق، پارلمان را تنها نهادی دانست که مشروعیت دارد در خصوص چنین مسائلی تصمیم‌گیری کند.

سخنگوی نُجَباء ضمن اشاره به مغایرت کامل اظهارات ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ائتلاف اشغالگر با سخنان الکاظمی، افزود: این تناقض نشان می‌دهد که در زمینه مورد اشاره، ادعای هردو دولت عراق و آمریکا یا حداقل یکی از آن‌ها، فاقد اعتبار است.

انتهای پیام
captcha