ساختمان مؤسسه حنان نیمه‌کاره مانده است
کد خبر: 3936634
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰

ساختمان مؤسسه حنان نیمه‌کاره مانده است

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حنان دلوار بوشهر با اشاره به مشکل این روزهای مؤسسه، گفت: زمینی وقف مؤسسه شده که برای تکمیل آن علی‌رغم وجود قوانین، اما هیچ نهادی به برپایی آن یاری نمی‌دهد.

نیمه‌کاره ماندن ساختمان مؤسسه حنان / هیچ نهادی کمک نمی‌کند

محمد ادیب‌نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حنان دلوار بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با مشکل این روزهای مؤسسه، گفت: سال 89 طبق وصیت پدرم به این جهت که ذخیره اخروی ایشان باشد، زمینی را وقف مؤسسه کردم که قیمت تقریبی آن هم‌اکنون حدود 400 میلیون تومان است. با هزینه‌کرد حدود دویست میلیون تومان نیز تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ اما متأسفانه برای تکمیل آن هیچ نهادی ما را حمایت نمی‌کند؛ این در حالی است که مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور مصوبه‌ای دارد که اگر مؤسساتی 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، برای ادامه فعالیت عمرانی آن کمک می‌کنند.

وی افزود: این مؤسسه نیمه‌کاره مانده و آسیب جدی به آن وارد می‌شود، با توجه به اینکه ما بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در مسابقات حفظ قرآن را از استان بوشهر داریم، اما به دلیل این مشکل، فعالیت‌های ما با سرعت پیش نمی‌رود.

ادیب‌نیا بیان کرد: سند ثبتی نیز به نام مؤسسه قرآنی حنان دلوار است و پروانه کسب آن نیز اخذ شده است و حدود 9 سال است که با این مشکل روبرو هستیم.  

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حنان دلوار بوشهر با بیان اینکه تمامی این دوره‌های مؤسسه در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: با این حال، آموزش حضوری قابل مقایسه با مجازی شدن آموزش‌ها نیست. زمانی که دانش‌آموز به‌صورت حضوری در فضای مؤسسه قرار می‌گیرد، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی را نیز فرا می‌گیرد، در حالی که این اتفاق زمانی که با قرآن‌آموز ‌در ارتباط نیستیم، نمی‌افتد. دانش‌آموزان با یکدیگر در ارتباط نیستند و انتقال ایده‌ها و تجربیات صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: در این شرایط با مشکل کند بودن و قطعی اینترنت مواجه هستیم که چالشی برای آموزش‌های مجازی است و به روند آموزش‌ها آسیب وارد می‌کند؛ کما اینکه در آموزش و پرورش نیز با این چالش‌ها مواجه هستیم. در مجموع اگر دوره‌ها حضوری باشند، قطعاً شاهد دستاوردهای بهتر دوره‌ها هستیم، اما در حال حاضر امکان آن وجود ندارد و در نظر داریم با انجام مکاتباتی، مجوز برگزاری کشوری دوره‌ها را نیز اخذ کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه حنان در شهرستان تنگستان، دلوار، کوچه بانک صادرات واقع شده است.

انتهای پیام
captcha