الماسی: فقدان مدیریت استراتژیک موجب سوء‌استفاده از سینما شده است
کد خبر: 3936690
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
گزارش ایکنا از برنامه «افق سینما»

الماسی: فقدان مدیریت استراتژیک موجب سوء‌استفاده از سینما شده است

جهانگیر الماسی در برنامه افق سینما گفت: در بستر نبود هدف کلان و استراتژی نزد مدیران فرهنگی جریانات التقاطی و منحرف وارد عرصه سینما شده و از این میدان به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند

به گزارش ایکنا، جهانگیر الماسی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «افق سینما» ویژه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که با اجرای سعید الهی روی آنتن شبکه افق رفت، در ابتدای برنامه درباره نقش نفوذ جریانات التقاطی در سینمای ایران گفت: تعریف صنعت سینما در جهان، تنها تولید یک فیلم برای تماشا و سرگرمی نیست؛ بلکه سینما دربرگیرنده کارکردهای بسیار وسیع در حوزه اجتماعی و ارتباطات انسانی است.

وی افزود: گه‌گاه پیش آمده که در ایران ۲ تا ۳ هزار نفر درگیر تولید فیلم هستند، اما در مقابل چند برابر آن نیروی انسانی در مراکز مختلف دولتی با دریافت انواع حقوق و تسهیلات مشغول ساماندهی این تعداد‌ند. آیا این‌ منطقی است؟

الماسی ادامه داد: سینما را باید به عنوان یک‌ پازل و در کنار هم قرار گرفتن چندین فیلم با اندیشه‌های همسو یا حتی غیر همسو در مسیر اهداف سیاسی و استراتژیک جوامع مورد بهره‌برداری قرار داد نه تنها با ساخت یک یا دو فیلم!

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران با انتقاد از نحوه عملکرد مدیران در حوزه فرهنگی اظهار کرد: چطور می‌شود مدیریت فرهنگی کشور که وظیفه مدیریت مسائل فرهنگی را دارد می‌‌گوید می‌خواهیم مسئله سینما را به خود فیلمسازان واگذار کنیم؟ جهان در حال تغییر است، کرونا سینماها را در سراسر جهان تعطیل کرده است. مردم‌ در آمریکا با خود می‌گویند وقتی با چهار دلار می شود فیلم روز سینمای جهان را در خانه دید چرا باید به سالن سینما بروند که کرونا را به جان بخرند. اینجاست که آینده‌پژوهی مدیران سینمایی هر کشوری مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به جریان نفوذ در سینمای ایران گفت: در بستر نبود هدف کلان و استراتژی نزد مدیران فرهنگی جریانات التقاطی و منحرف وارد عرصه سینما شده و از این میدان به نفع خود سوء‌استفاده می‌کنند، البته هنوز تعریف ما از سینما به دوره پیش از انقلاب برمی‌گردد و در حال حاضر همان جریان در سینمای امروز ایران نقش دارند و مدیریت می‌کنند.

این کارگردان سینمای ایران در پایان تصریح کرد: دانش‌آموختگان سینما در شرایط فعلی تنها به تولید مبتنی بر فروش بیشتر فکر می‌کنند و بسیاری از دانشجویان در مراکز آموزشی آزاد و یا دانشگاهی عاری از اطلاعات عمیق از مکاتب مختلف سینمایی جهان هستند.

انتهای پیام
captcha