ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده است
کد خبر: 3936723
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
شیخ زهیر جعید:

ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده است

هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان در دیدار هیئتی از جامعة المصطفی(ص) العالمیه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌های عرب به ویژه ملت فلسطین بوده است.  

به گزارش ایکنا از لبنان، هیئتی از جامعة المصطفی(ص) العالمیه به ریاست «سیدجواد هاشمیان» رئیس دانشکده مذاهب جامعة المصطفی(ص) و با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، رئیس جامعة ‌المصطفی(ص) شعبه لبنان و حاج جواد عواضه، مسئول روابط عمومی این شعبه، با شیخ «زهیر جعید»‌ هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
شرکت‌کنندگان در این جلسه، در خصوص مسائل مسلمانان در جهان اسلام و تأثیرات مخرب گفتمان‌های فتنه‌گرایانه و تکفیری به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
 
شیخ زهیر جعید نیز در سخنانی ضمن معرفی فعالیت‌های جبهه عمل اسلامی و تاریخچه آن برای حاضرین، در خصوص زندگی تبلیغی و وحدت‌گرایانه مرحوم فتحی یکن، عالم برجسته اهل سنت و مؤسس جبهه عمل اسلامی لبنان توضیحاتی داد و گفت: زندگی تبلیغی ایشان به دور از غلو و افراط‌گرایی بود و تأثیر به‌سزایی بر جوانان مسلمانان در سراسر جهان اسلام گذاشته بود.
 
وی همچنین در زمینه فعالیت‌های جبهه عمل اسلامی برای خاموش کردن آتش فتنه میان مسلمانان که از سوی دشمنان امت اسلامی افروخته شده است و به ویژه فتنه‌ای که پس از ترور رفیق حریری در سال 2005 در لبنان به وقوع پیوست، توضیحاتی ارائه کرد.
 
الجعید با اشاره به همکاری مشترک جبهه عمل اسلامی و جامعة المصطفی(ص) گفت: این همکاری ناشی از اندیشه وحدت‌گرایان امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای(حفظه الله) و فتحی یکن(ره)، مبلغ وحدت‌گرای لبنانی است که مبتنی بر عشق به خداوند متعال و خدمت به اسلام و مسلمانان است و با راه‌اندازی هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) برای تأکید بر برادری و محبت میان مسلمانان، ریشه‌دار شده است.
 
شیخ زهیر الجعید تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت‌های عربی به ویژه ملت فلسطین بوده است چرا که مسئله فلسطین آرمان همه آزادگان جهان و نه فقط عرب‌ها و مسلمانان است.
 
در پایان این دیدار، سیدسجاد هاشمیان با ابراز خرسندی از دیدار با شیخ زهیر الجعید، هماهنگ‌کننده جبهه عمل اسلامی لبنان، گفت: ما به برادری با رهبران جبهه عمل اسلامی افتخار می‌کنیم و همچنین به وجود هرکس که همراه با ما علیه صهیونیسم و استکبار جهانی مبارزه کند، مفتخریم. ما طرح‌های مشترکی برای رسیدن به این اهداف داریم و بر اساس روش فکری دکتر فتحی یکن(ره) و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کنیم. 
 
شیخ زهیر جعید: ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده است
 
شیخ زهیر جعید: ایران همواره حامی ملت فلسطین بوده است
انتهای پیام
captcha