دومین دوره المپیاد علوم اسلامی در پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3936877
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

دومین دوره المپیاد علوم اسلامی در پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود

اداره امور دینی مسلمانان تاتارستان دومین دوره المپیاد علوم اسلامی را بین سازمان‌های آموزشی این جمهوری برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسلام راشا، اداره امور دینی تاتارستان با همکاری دانشگاه اسلامی کازان، دومین المپیاد ملی در زمینه علوم اسلامی و زبان عربی را در میان سازمان‌های آموزشی این جمهوری برگزار می‌کند.
 
بیش از 40 شرکت‌کننده در این آزمون دانش خود را در زمینه شریعت اسلامی (فقه)، مبانی دین (عقیده) و زبان عربی محک می‌زنند. از هر مدرسه دینی یک دانش‌آموز و از هر دانشگاه تاتارستان،سه دانشجو می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. قرار است این مسابقات در مرکز تربیت حافظ قرآن تاتارستان برگزار شود.
 
هدف از این المپیاد، حمایت از دانشجویان سازمان‌های آموزشی اسلامی جمهوری تاتارستان که در زمینه دروس اسلامی و زبان عربی تحصیل می‌کنند و تشویق آنها به مطالعه عمیق علوم اسلامی است.
 
تاکنون 41 دانشجو از مدارس و دانشگاه‌های مناطق کازان، نابرژنیه چلنی، آلمتیفسک، کوکمور، بویینسک، مامادیشسکی و یوتازینسکی تمایل خود را برای شرکت در این المپیاد ابراز کرده‌اند. به گفته دفتر مطبوعاتی اداره دینی مسلمانان تاتارستان، به برندگان هدایای ارزشمندی داده می‌شود.
 
این المپیاد برای انتخاب و اعزام بهترین دانشجویان تاتارستان به المپیاد روسیه برگزار می‌شود که ماه آینده میلادی (دسامبر) برگزار خواهد شد. دانشجویان مؤسسات آموزشی اسلامی تاتارستان، باشقیرستان، داغستان، چچن، کاباردینو-بالکاریا، موردوویا و سایر مناطق روسیه در این المپیاد سراسری شرکت می‌کنند.
انتهای پیام
captcha