اعلام زمان جدید برگزاری آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / اختتامیه دی‌ماه
کد خبر: 3937126
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
روح‌الله محمدعلی‌نژاد خبر داد:

اعلام زمان جدید برگزاری آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / اختتامیه دی‌ماه

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای سامانه برگزاری آزمون بخش معارفی در روز ۲۵ آبان‌ماه گفت: این مشکل به دلیل به‌روزرسانی سامانه در روز آزمون بود که کاملاً پیش‌بینی نشده بود و در نهایت روزهای ۱۰ و ۱۱ آذرماه به عنوان زمان جدید برگزاری آزمون اعلام شد.

اعلام زمان جدید برگزاری آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت بهداشت / اختتامیه در دی‌ماهروح‌الله محمدعلی‌نژاد، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به تعیین زمان جدید برگزاری مرحله کشوری آزمون بخش معارفی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی هدهد، یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، که پیش از این به دلیل نقص فنی به تعویق افتاد، گفت: براساس برنامه زمانی، آزمون مرحله کشوری روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۰ و ۱۱ آذرماه، همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: قرار بود این آزمون ۲۵ آبان‌ماه برگزار شود که به دلیل مشکل زیرساختی سامانه، صفحه آزمون بارگذاری نشد، این مشکل هم به دلیل به‌روزرسانی نرم‌افزاری سایت در روز آزمون بود که باعث شد تمام سامانه با مشکل مواجه شود. بر همین اساس تصمیم گرفته شد که آزمون در زمان دیگری برگزار شود.

محمدعلی‌نژاد تصریح کرد: در زمان‌بندی جدید آزمون‌های بخش معارفی در چهار بخش از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و از ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در روزهای دهم و یازدهم آذرماه برگزار می‌شود. در هر کدام از این بخش‌ها شرکت‌کنندگان چند رشته در آزمون حضور خواهند یافت. دوشنبه، ۱۰ آذرماه، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آزمون رشته‌های حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت (ع) و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه و نیز آزمون رشته‌های احکام و سبک زندگی اسلامی در همین روز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سه‌شنبه، ۱۱ آذرماه، نیز آزمون رشته‌های نماز و آشنایی با صحیفه سجادیه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و آزمون رشته‌های آشنایی با سیره معصومین(ع)، پرسمان معارفی و آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم نیز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود. دوم دی‌ماه سال جاری را به عنوان زمان برگزاری اختتامیه جشنواره در نظر گرفته‌ایم و تلاش خواهیم کرد که این مراسم در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور معدود افراد‌ برگزیده برگزار شود.

محمدعلی‌نژاد با اشاره به اینکه مسابقات در تمام بخش‌های جشنواره به پایان رسیده است، گفت: تنها فینال برخی رشته‌های آوایی باقی مانده است که در حال حاضر داوران مشغول ارزیابی هستند و تا اوایل هفته آینده نتایج این بخش نیز مشخص خواهد شد.

یادآور می‌شود، آزمون مرحله کشوری بخش معارفی جشنواره قرآنی هدهد، با حضور هزار و ۴۹۴ نفر برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۴۰ نفر دانشجو، ۳۱۹ نفر استاد و ۷۳۵ نفر کارمند هستند. این آزمون در ۱۰ رشته از جمله «آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)»، «آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه»، «آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه»، «آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم»، «آشنایی با سیره معصومین(ع)»، «حفظ موضوعی قرآن کریم»، «احکام»، «پرسمان معارفی»، «سبک زندگی قرآنی» و «نماز» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha