شکایت مسلمانان فرانسه از عملیات مبارزه با افراط‌گرایی در مدارس
کد خبر: 3937151
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
نیویورک تایمز گزارش داد:

شکایت مسلمانان فرانسه از عملیات مبارزه با افراط‌گرایی در مدارس

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به رفتار نامناسب پلیس فرانسه با دانش‌آموزان مسلمان و تروریست خواندن آنها نوشت: کودکان شهر آلبرت ویل که مورد حمله نیروهای مسلح پلیس قرار گرفته‌ بودند همچنان با مشکلات روحی و روانی روبه‌رو هستند و خانواده‌های آنها تلاش می‌کنند که بتوانند از معلمان مدرسه و پلیس شکایت کنند.  

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: پلیس فرانسه در ماه جاری میلادی به دلیل مخالفت 4 کودک مسلمان با کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) در مدرسه، به منازل آنها حمله کرده است.
 
در ساعات اولیه صبح روز پنجم نوامبر جاری نیروهای پلیس فرانسه به منازل 4 دانش‌آموز مسلمان در شهر «آلبرت ویل» حمله‌ور شده و با این کودکان 10 ساله، که 3 تن از آنها ترک‌تبار و یک کودک الجزایری بودند، همچون تروریست‌ها رفتار کردند.
 
این حادثه زمانی روی داد که مدرسه لوئی پاستور به نیروهای پلیس گزارش داد که کودکان مسلمان این مدرسه در پاسخ به سؤالات معلمان خود درباره کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) اعلام کردند که به این کاریکاتورها علاقه‌ای ندارند. به دنبال این گزارش، پلیس منطقه این کودکان را در دسته حامیان تروریسم قرار داد و همزمان به منازل این 4 کودک مسلمان حمله‌ور شده و آنها را به مدت 11 ساعت در اداره پلیس بازداشت کرد.
 
یادآور می‌شود، انتشار تصاویر حمله پلیس به منزل این کودکان در شبکه‌های اجتماعی، موجی از خشم و غضب میان مسلمانان فرانسه را برانگیخت.
 
نیویورک تایمز تأکید کرد: عملیات مبارزه با افراط‌گرایان در فرانسه تاکنون به بازجویی از 14 کودک دانش‌آموز منجر شده است. کودکان شهر آلبرت ویل که مورد حمله نیروهای مسلح پلیس قرار گرفته‌ بودند نیز همچنان با مشکلات روحی و روانی روبه‌رو هستند و خانواده‌های آنها تلاش می‌کنند که بتوانند از معلمان مدرسه و پلیس شکایت کنند.
 
بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش فرانسه، تاکنون حدود 400 حادثه مشابه در سراسر کشور فرانسه رخ داده که 150 مورد از آنها با عنوان حمایت از تروریسم انجام گرفته است.
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پایان این گزارش نوشت که دولت فرانسه به دلیل اقدامات ضد اسلامی و تعرض به مسلمانان این کشور از سوی سازمان‌های حقوق بشری داخلی و خارجی مورد انتقادات گسترده قرار گرفته است.
انتهای پیام
captcha