درخواست تصویب قانون علیه نفرت‌پراکنی آنلاین در مالزی
کد خبر: 3937153
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

درخواست تصویب قانون علیه نفرت‌پراکنی آنلاین در مالزی

در پی انتشار گزارش رویترز درباره بی‌توجهی مقامات مالزی به سخنان نفرت‌آمیز درباره آوارگان روهینگیا در فضای مجازی، یک نماینده مجلس این کشور خواستار غیرقانونی شدن نفرت‌پراکنی در اینترنت شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، چان فونگ یین، نماینده مجلس مالزی امروز (سه‌شنبه)  با اشاره به گزارش رویترز درباره افزایش بیگانه‌هراسی آنلاین در مالزی در سایه شیوع کرونا از وزیر ارتباطات و رسانه‌های این کشور خواست برنامه‌های خود را برای مقابله با گفتمان نفرت‌پراکنانه در اینترنت اعلام کند.

وی مقامات این کشور را به کم اهمیت جلوه دادن آنچه که در تحقیقات رویترز در مورد سوءاستفاده از پناهندگان روهینگیا و مهاجران در فیسبوک افشا شده است، متهم کرد.
 
این وزارتخانه در پاسخ كتبی خود گفت كه سخنان نفرت‌آمیز در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک با توجه به قوانین این شركت ارزیابی و در صورت نقض قوانین، حذف می‌شود.
 
این وزارتخانه در پاسخ خود مستقیماً به گزارش رویترز اشاره نکرده اما اعلام کرد به شبکه تلویزیونی RTM و خبرگزاری دولتی مالزی(برناما) دستور داده است گزارش‌هایی تهیه کنند که به تصحیح سوءتفاهمات کمک کند و با عناصر خارجی که می‌خواهند مالزی را بد جلوه دهند، مقابله کنند.

چان گفت که به نظر می‌رسد مقامات کشور، مسئولیت خود را به فیسبوک فرافکنی می‌کنند یا سخنان نفرت‌افکنانه را تحت عنوان باورهای غلط یا اخبار جعلی نادیده می‌گیرند.
 
اخیرا اخبار جعلی زیادی درباره اینکه پناهجویان روهینگیا و مهاجران باعث شیوع کرونا در مالزی می‌شوند پخش شده است که باعث افزایش احساسات ضد مهاجران در این کشور شده است.
انتهای پیام
captcha