بازی جدید سعودی ـ صهیونیستی نتیجه‌ای جز ننگ ندارد
کد خبر: 3937249
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

بازی جدید سعودی ـ صهیونیستی نتیجه‌ای جز ننگ ندارد

گام‌های شتاب‌زده رژیم‌های عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که با گشوده شدن آسمان عربستان به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی آغاز شد و همچنین استقبال سعودی‌ها از سازش امارات و بحرین با اسرائیل، ما را در برابر معادله جدیدی قرار می‌دهد که چهره واقعی آل سعود را برای همه رسوا می‌کند.

بازی جدید سعودی ـ صهیونیستی نتیجه‌ای جز ننگ ندارد

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری العالم عربی در یادداشتی به قلم «علاء الحلبی» و با عنوان «آیا عربستان سعودی لیاقت تولیت مقدسات اسلامی را دارد؟» به تشریح تبعات همراهی رژیم آل سعود با قطار سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وقتی که رژیم آل سعود در انکار خبر نشست مشترک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در خاک عربستان به اظهارات توئیتری فیصل بن فرحان، وزیر خارجه خود، اکتفا می‌کند، در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز این خبر را با قدرت مخابره کردند و در عین حال سکوت دفتر نتانیاهو در واکنش به درخواستی که برای تأیید یا رد این خبر داشتند، همه این مسائل موج مخالفت یک میلیارد مسلمان در اقصی نقاط جهان را به همراه خواهد داشت.

وقتی یک وزیر صهیونیست و همه رسانه‌های رسمی و غیررسمی رژیم صهیونیستی سفر نتانیاهو و رئیس موساد را به شهر «نیوم» عربستان در ساحل دریای سرخ و دیدار سه جانبه میان بن سلمان، نتانیاهو و وزیر خارجه آمریکا را تأیید می‌کنند، انکار بزدلانه این اتفاق از سوی عربستان سعودی برای مسلمانان خشمگین قانع‌کننده نیست.

مسلمانان معتقدند که اگر درستی این خبر تأیید شود، راهی جز این نخواهند داشت که خواهان سلب توفیق خادمی حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره از رژیم آل سعود شوند و نگذارند دیگر این رژیم بر مراسم حج و عمره نظارت کند، زیرا برای مسلمانان قابل پذیرش نیست که خادم حرمین شریفین شریک و متحد کسانی است که به مسجدالاقصی هتک حرمت می‌کنند و مردم فلسطین را از کوچک و بزرگ می‌کُشند و به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی و تجزیه آن هستند.

اگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی درست گفته باشند، قدم گذاشتن بن سلمان در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب می‌شود که عربستان اندک اعتباری را هم که نزد جهان اسلام داشت، از دست بدهد و او را علناً در جبهه کسانی قرار می‌دهد که درصدد نابودی مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان و دومین حرم شریف هستند و می‌خواهند معبد خیالی و موهوم هیکل را بر خرابه‌های مسجدالاقصی بنا کنند که هیچ مسلمانی به چنین امری راضی نخواهد شد؛ بنابراین عربستان چگونه می‌تواند مسلمانان را متقاعد کند که اسرائیل دشمن آنها نیست و دشمن آنها جبهه مقاومتی است که درصدد آزادسازی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل است.

گام‌های شتاب‌زده رژیم‌های عربی در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی که با گشوده شدن آسمان عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی آغاز شد و همچنین استقبال سعودی‌ها از سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ما را در برابر معادله جدیدی قرار می‌دهد که آل سعود را برای همه رسوا می‌کند؛ زیرا نقش پشت پرده سعودی‌ها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با استقبال آنها از سازش امارات، بحرین و سودان با این رژیم آغاز نشده است.

بیهوده نبود که ترکی الفیصل، رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در سال 2014 ابراز امیدواری کرد که اسرائیلی‌ها به دیدار او در ریاض بروند. از سال 1981 هنگامی که فهد بن عبدالعزیز، ولیعهد وقت سعودی نخستین طرح صلح را ارائه کرد، از جمله بندهای آن به رسمیت شناختن جمعی رژیم صهیونیستی بود. از همین رو این طرح فوراً در اجلاس سران عرب در فاس در کشور مراکش ملغی شد، با وجود اینکه عربستان برای تصویب آن اصرار داشت.

در سال 2002 عربستان سعودی خودش طرح صلحی ارائه داد که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را منوط به پایان اشغالگری دانست؛ اما همین طرح را هم در سال 2018 نابود کرد؛ زیرا محمد بن سلمان با حمایت از طرح معامله قرن آمریکا درصدد تثبیت ارکان قدرت خود برآمد و معتقد است که برخورداری از حمایت کاخ سفید در گرو رابطه با تل‌آویو است.

با وجود اینکه امپراطوری رسانه‌ای آل سعود طی سال‌ها نزد مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نظر فرهنگی، رسانه‌ای و روانی تبلیغ کرده است؛ اما آل سعود باید بداند که مقدسات از بین نمی‌روند و اعتقادات نمی‌میرند و آنچه اتفاق می‌افتد مقطعی است و دوامی نخواهد داشت و سازش آنها با دشمن صهیونیستی فایده‌ای به آنها نخواهد رساند؛ زیرا مردم عربستان نظیر دیگر ملت‌های اسلامی در مصر، اردن، امارات و بحرین، اکثراً مخالف سازش با اسرائیل هستند و بعید است که ملت عربستان ننگ سازش را، که بن سلمان به همراه نتانیاهو برای آن نقشه کشیده است، بپذیرند.

انتهای پیام
captcha