ارزشمندی علم به آمیختگی با اخلاق و معنویت است
کد خبر: 3937372
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
حجت‌الاسلام عباسی؛

ارزشمندی علم به آمیختگی با اخلاق و معنویت است

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: علم اگر با اخلاق و معنویت آمیخته و همراه باشد، اثرگذاری بسیار مضاعفی بر محیط پیرامون و جان افراد می‌گذارد، علم عاری از معنویت و اخلاق آن طور که مطلوب و شایسته است، اثرگذار نیست.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در مراسم آیین عمامه‌گذاری برخی از طلاب مجتمع آموزش عالی زبان و ادبیات و فرهنگ‌شناسی که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: تلبس به لباس مقدس سربازی حضرت ولی عصر(عج) افتخار بزرگی است که کسب این افتخار را به همه شما طلاب صمیمانه، تبریک و تهنیت بیان می‌کنم. به تن کردن لباس روحانیت نعمت بزرگی است که مانند همه نعمت‌های الهی باید شاکر آن باشیم.

وی معرفت به نعمت‌های الهی را گام مهمی در مسیر رشد و تعالی دانست و اظهار کرد: گاهی آن چنان غرق در نعمت‌های الهی همچون سلامتی، جوانی، پدر، مادر و... هستیم که تا آن‌ها را از دست ندهیم، متوجه وجودشان نمی‌شویم. انسان پس از آن که نعمتی را شناخت، موظف است شکرگزار آن باشد و حق آن را به جای آورد. اگر انسان از نعمت جوانی و سلامت برخوردار است، شکر آن، استفاده در مسیر مورد رضایت خداوند است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) ادامه داد: نخستین گام در مسیر شکر این نعمت الهی آن است که در مسیر علم‌آموزی، به قدر توان و فرصتی که به ما داده شده است، بکوشیم. از کسی که این لباس مقدس را به تن می‌کند، انتظار می‌رود با معارف و حقایق ارزشمندی آشنا باشد که دیگر افراد جامعه فرصت آموختن آن را نداشته‌اند.

وی زندگی زیر پرچم حاکمیت حق را نعمت بزرگی دانست و بیان کرد: شما امروز در چنین زمان و مکانی، در کنار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و ایام ولادت امام حسن عسکری(ع)، رسماً خود را در مسیر ارزشمند کسب و نشر علوم و معارف الهی قرار می‌دهید. این علم باید به زینت اخلاق و معنویت آراسته شود. عمل ما باید نشان‌دهنده باور‌های ما و علم ما در رفتارمان متجلی باشد. شما فضلای گرامی پس از تلبس به لباس مقدس روحانیت، باید بیش از هر زمان دیگری به این مسئله توجه داشته باشید، زیرا غفلت از آن، آثار منفی دوچندانی به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عباسی ضمن تقدیر از استادان و مسئولان مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی، یادآور شد: حفظ احترام و قدردانی از استادان، بخشی از سنت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه است. طلاب باید همواره قدردان استادان خود باشند و هر لحظه از محضر آنان کسب فیض کنند.

انتهای پیام
captcha