تدارک ویژه سیما برای آخر هفته با فیلم‌های دفاع مقدسی
کد خبر: 3937432
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

تدارک ویژه سیما برای آخر هفته با فیلم‌های دفاع مقدسی

سیما با پخش فیلم‌های دفاع مقدس؛ «لیلی با من است»، «پی ۲۲»، «تنگه ابوقریب»، «به رنگ ارغوان» و ... در پنجشنبه و جمعه،ششم و هفتم آذر تدارک ویژه برای پایان هفته مخاطبان دیده است.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «تا مدار ده درجه»، «ستارگان جنگل»، «لیلی با من است»، «سفر داوود»، «سکوت دریا»، «من ترانه 15 سال دارم»، «پی ۲۲»، «تنگه ابوقریب»، «به رنگ ارغوان» و ... پنجشنبه و جمعه 6 و 7 آذر ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما

 فیلم تلویزیونی «تا مدار ده درجه» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت»، جمعه 7 آذر ماه ساعت 1:15 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پارسا یاور، فیلم‌ساز جوانی است که پدرش به‌عنوان ناخدا در یک نفت‌کش نیروی دریایی عازم خلیج عدن است. او برای فیلمبرداری از انتقال نفت توسط یک نفت‌کش به کشورهای خارجی به‌همراه دستیار خود سوار کشتی می‌شود. ناخدا یاور که به‌خاطر مقتضیات شغلی اکثر اوقات در خانه نبوده رابطه صمیمانه‌ای با پارسا ندارد. مدتی پس از حرکت کشتی و ورود به آب‌های آزاد، دزدان دریایی به نفت‌کش حمله می‌کنند. آنها پارسا و دستیارش را گروگان گرفته و از ناخدا یاور می‌خواهند که با سران نیروی دریایی تماس گرفته و از آنها تقاضای پول کند... در این فیلم، داریوش فرهنگ، حسن جوهرچی، محمود عزیزی، حسین مهری و افشین نخعی هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «ستارگان جنگل» نیز به کارگردانی سیدعلی‌رضا راستی، جمعه هفتم آذر ماه ساعت هشت از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه جنگلبان برای گشتزنی وارد جنگل می شوند و صدای اره می‌شنوند، آنها برای پیدا کردن صدای اره هرکدام از سمتی برای گشت راهی می‌شوند ولی بعد از نیم ساعت دو تا از جنگلبان ها برمی گردند. آقای دهقان که سر اکیپ گشت جنگلبانی است از روی نگرانی و بدون هماهنگی با اداره جنگلبانی بعد از اینکه همسرش رو منزل شایسته می برد، برای پیدا کردن همکارش به تنهایی وارد جنگل می‌شود و در حین عملیات جستجو ...داریوش فرهنگ، محمود عزیزی، حسن جوهرچی، حسین مهری و افشین نخعی در فیلم تلویزیونی «ستارگان جنگل» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «یل فام» به کارگردانی هژار نورانی، شنبه هشت آذر ساعت 40 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره ایلکان پسر نوجوانی است که رویای قهرمانی در مسابقات کورس اسب سواری را در سر می پروراند. او با اسبی به نام یل فام در مسابقات شرکت می کند. پدر بزرگ او با اینکه نوه اش در مسابقات  شرکت کند مخالف است. علت مخالفت او نیز این است که پدر ایلکان که اسب سوار قابلی بوده، در مسابقات کورس از اسب افتاده و از دنیا رفته است. ایلکان به دور از چشم پدربزرگ به تمرین مشغل است، و زمانی که او از نیت نوه اش آگاه می شود، یل فام را در جایی مخفی می کند اما ...‌علی‌رضا دل دل، امیر مهدی مقدیم، فاطمه جرجانی و پرویز فلاحی‌پور در فیلم تلویزیونی «یل فام» بازی کرده‌اند.

 شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی، جمعه 7 آذر ماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم خواهیم دید: صادق مشکینی فیلمبردار تلویزیون که خیلی از جبهه و جنگ می‌ترسد برای این که بتواند از صندوق قرض الحسنه صدا و سیما وام بگیرد تا خانه نیمه ساخته اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداری فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. او برای اینکه پایش به جبهه و منطقه جنگی و خط مقدم نرسد حوادث جالبی رقم می‌زند ...پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت الله نوید. حسین معلومی فیلم سینمایی «لیلی با من است» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «سفر داوود» به کارگردانی «ابراهیم نعمتیان»، پنج‌شنبه 6 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این فیلم داستان زندگی یک پسر بچه به نام داوود است که با پدرش باقر و نامادریش که باردار است زندگی می کند. او یک روز با تفنگ بادی بچه های روستا یک شلیک می کند که به زیر چشم یکی از بچه ها می خورد. داوود که ترسیده و از عکس العمل تند پدرش هم می ترسد از روستا فرار کرده و با ماشین به شهر می رود و با عکسی که از مادرش دارد به دنبال یافتن اوست و گیر فردی به نام حمید می افتد که از بچه های بی سرپرست سو استفاده می کند و آنها را سر چهار راه ها به کار می گمارد. داوود هم مدتی برای او کار می کند و «حمید» از او می خواهد که یک پیر مرد را با چوب بزند تا پول هایش را بردارند ولی موقع فرار ... ابوالفضل قدیمی، حمید ابراهیمی، فهیمه مومنی و بهاره سعیدی در فیلم سینمایی «سفر داوود» بازی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «سکوت دریا» به کارگردانی «سیامک صرافت»، پنج شنبه 6 آذر ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم خواهیم دید: بهزاد نویسنده جوانی است که برای نوشتن زندگی نامه یک رزمنده که به طرز مرموزی به شهادت رسیده وارد روستایی در شمال کشور می شود اما در این میان کسانی نمی خواهند راز شهادت برملا شود  و... حمید ابراهیمی، عمار تفتی، زهرا سعیدی، نفیسه روشن، جلیل فرجاد، حسن اسدی، افشین نخعی، وحید شیخ زاده و رزیتا غفاری در فیلم سینمایی «سکوت دریا» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «من ترانه 15 سال دارم» به کارگردانی «رسول صدرعاملی»، پنج شنبه 6 آذر ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: ترانه دختر نوجوانی است که مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش به دلایلی در زندان به سر می‌برد. ترانه به زندگی عادی‌اش ادامه می‌دهد تا این که پسر پولداری به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. ترانه قبول می‌کند و ازدواج سر می‌گیرد ولی بعد از مدت کوتاهی پسر ترانه را رها کرده و به خارج از کشور می‌رود. این در حالی است که ترانه از آن پسر حامله‌ است و چون فقط بین آنها صیغه‌ای قرائت شده و اسم ترانه در شناسنامه پسر نیست او نمی‌تواند ثابت کند این بچه در شکمش را از آن پسر دارد. در حالی که همه به او تهمت می‌زنند ترانه تلاش دیوانه واری را برای اعاده حیثیت از خود و بچه اش آغاز می‌کند... ترانه علی‌دوستی و مهتاب نصیرپور در فیلم سینمایی «من ترانه 15 سال دارم» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پی ۲۲» به کارگردانی «حسین قاسمی جامی»، جمعه 7 آذر ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یکی از تکاورهای نیروی دریایی بعد از رویارویی با یک ناو آمریکایی که ناوچه روشن را غرق کرده، دو روز روی آب شناور می ماند و فرصتی است که گذشته خود را مرور کند. در پایان با یک رویارویی دوباره تصمیم به مقابله با ناو آمریکایی می گیرد که ...امین حیایی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، الهه حصاری و هادی ساعی در فیلم تلویزیونی «پی 22» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «جاده» به کارگردانی «مجید اسماعیلی پارسا»، پنج‌شنبه 6 آذر ماه ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: امیر و حبیب با یک ماشین دزدی سفری را شروع می کنند، تا به یک مال خر برسند، در مسیر جاده ناگهان چادری که پشت ماشین بود روی شیشه ماشین می افتد و باعث تصادف آنها با مردی موتور سوار می شود، آنها فرار می کنند اما با اصرار امیر برمی گردند و آن مرد را تا خانه بهداشتی که تعطیل است می برند و حبیب آن مرد را آنجا رها می کند، بعد متوجه می شوند تلفن همراه آن مرد در ماشین جا مانده، امیر که جواب تماس را می دهد متوجه می شود همسر آن مرد باردار است و آن مرد دنبال قابله می رفته است امیر تصمیم می گیرد سراغ قابله برود که با حبیب درگیر می شود اما تصمیمش را عوض نمی کند، آنها که از پیدا کردن قابله ناامید شده اند خودشان به دنبال آن زن باردار می روند ولی بعد از سوار کردن آن زن، بنزین ماشین شان تمام می شود و ...یوسف صفری بختیاری و امیرمحمد عبدی در فیلم تلویزیونی «جاده» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی «بهرام توکلی»، پنج شنبه 6 آذر ساعت 13 از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم روایتی است از دفاع گردان «عمار یاسر» لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه راهبردی ابوقُرَیب و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که ...جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی، علی سلیمانی و مهدی پاکدل در فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، جمعه 7 آذر ماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: شفق یکی از اعضای گروه سیاسی که اوائل انقلاب از ایران خارج شده، پس از سال‌ها تصمیم می‌گیرد برای دیدن دخترش ارغوان که دانشجوی دانشکده جنگل‌داری است مخفیانه به ایران بازگردد. یکی از مأمورین امنیتی به نام هوشنگ به عنوان دانشجو وارد دانشکده می‌شود و از امکانات مدرن امنیتی استفاده می‌کند تا با کنترل ارغوان، شفق را به دام اندازد که ...حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی، بهناز توکلی، رضا بابک، فرهاد قائمیان، نوال شریفی، مزدک رستمی و اسماعیل کهرم در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «کبوتر با کبوتر» به کارگردانی علی خزاعی‌فر، پنجشنبه 6 آذر ماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: قاسم 35 سال دارد و هر بار که به خواستگاری می‏رود، یا نمی‏ پسندد یا پسندیده نمی‏ شود. بعد از فوت مادرش همسر برادرش این وظیفه را متقبل می‏شود تا برای قاسم همسری پیدا کند. ریحانه به صورت اتفاقی وارد مغازه قاسم می‏شود و قاسم به او علاقمند می‏شود و همسر برادر خود را برای خواستگاری می‏فرستد، با مخالفت همسر برادر قاسم قضیه خواستگاری به عقب می‏افتد تا ریحانه به مغازه قاسم می‏آید و جواب منفی می‏دهد و ...کیوان صباغ، سعید ولی زاده، پروانه معصومی، حسین طاهری و شقایق رهبری در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «خونه پا» به کارگردانی «ایمان افشاریان»، جمعه 7 آذر ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم از این قرار است که: سهیل که نگهبانی ویلای یکی از دوستان پدرش را قبول کرده است حالا برای گردش با دوستانش تصمیم می‌گیرد به خارج از شهر برود و بدین ترتیب آدرس ویلا را به برادرش سپهر می‌دهد تا او به‌جایش نگهبانی بدهد. سپهر اشتباها وارد ویلای همسایه می‌شود...! در این فیلم تلویزیونی؛ امیر غفارمنش، سلمان فرخنده، سوده شرحی و مسعود شریف هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha