جشنواره مجازی «نونهالان حضرت محمد(ص)» برگزار شد
کد خبر: 3937465
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
با همکاری ایران و لبنان؛

جشنواره مجازی «نونهالان حضرت محمد(ص)» برگزار شد

جشنواره نونهالان حضرت محمد(ص) با همکاری ایران و لبنان و مشارکت گروه‌های هنری از جهان عرب و اسلام در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد بین‌المللی عاشورا؛ در راستای برپایی جشن‌های میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص)، مرکز مطالعات و تحقیقات فکری و راهبردی امت واحده لبنان با همکاری و مشارکت بنیاد بین‌المللی عاشورا و سازمان عربی حمایت از کودکان اولین جشنواره شعر و سرود و مدیحه سرایی با عنوان نونهالان حضرت محمد(ص) را برگزار کرد و  گروه‌های هنری از جهان عرب و اسلام در آن آثار خود را ارائه دادند.

این جشنواره با تلاوت آیاتی از قرآن مجید به وسیله قاری قرآن کریم سید عباس موسوی و خوش آمد گویی حجت‎الاسلام سیدفادی السید رئیس مرکز امت واحده لبنان آغاز شد.

سید فادی السید بر نقش مؤثر و سرنوشت ساز تربیت و تعلیم در دوران کودکی تأکید و اظهار کرد: نقش مربیان و والدین در تربیت و آموزش کودکان بسیار حیاتی است و اگر این تربیت با آموزه دینی برگرفته از سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام باشد می‌تواند نسل مؤمن و با اعتقادی را به جامعه تحویل دهد.

آیت‌الله محمد حسن اختری، رئیس بنیاد بین‌المللی عاشورا سخنران افتتاحیه این جشنواره بود که ضمن مقایسه شرایط اجتماعی دوره کودکان قبل و بعد از اسلام گفت: در دوران جاهلیت قبل از اسلام کودکان مورد شکنجه و آزار و سوء استفاده قرار می‌گرفتند و حتی کودکان دختر را زنده به گور می‌کردند ولی با بعثت پیامبر کودکان مورد کرامت انسانی و اجتماعی قرار گرفته و به والدین توصیه می شد که حرمت کودکان به ویژه دختران را حفظ کنند و با تربیت خوب و شایسته آنان به مدارج رستگاری و هدایت رهنمون شوند .

آیت‌الله اختری از مشارکت نونهالان در مراسم و جشن میلاد پیامبر اکرم ابراز خرسندی و از شرکت کنندگان در این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جشنواره خانم ابراج الصالح، نماینده سازمان عربی حمایت از کودکان درباره فعالیت‌های این سازمان سخن به میان آورد و ضمن برشمردن ویژگی‌های رسالت پیامبر اسلام و تعالیم اخلاقی و تربیتی اسلام که در سیره پیامبر اکرم تجلی یافته بر ضرورت تربیت کودکان براساس این تعالیم ارزشمند تأکید کرد.

پس از سخنرانی‌های انجام شده، کودکان و نونهالان به شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداخته و ارادت و محبت خود را در فضایی بسیار شاد به پیامبر اسلام ابراز داشتند.

سپس محمد عباس ابو حمدان و گروه سرود از جمهوری اسلامی ایران و گروه پیشاهنگی مؤسسه امام مهدی(عج) لبنان آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha