تعامل سازنده گروه‌های جهادی و خیران در بوشهر / اشتغال‌زایی به سود بیماران
کد خبر: 3937618
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

تعامل سازنده گروه‌های جهادی و خیران در بوشهر / اشتغال‌زایی به سود بیماران

گروه جهادی شهید احمدی جوان شهر شنبه استان بوشهر از جمله ‌گروه‌هایی است که ضمن تعامل سازنده با خیران، نسبت به اشتغال‌زایی برای خانواده‌های محروم اقدام کرده و بخشی از سود حاصل از این مشاغل را به هزینه درمان بیماران سرطانی اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایکنا، با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب گروه‌های جهادی کشور به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است. بسیاری از این گروه‌ها علیرغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، پای در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه جهادی شهید احمدی جوان شهر شنبه استان بوشهر یکی از گروه‌هایی است که علیرغم در اختیار داشتن امکانات محدود، توانسته است تا در حد توان خود نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان این شهر محروم اقدام کند. عمده فعالیت این گروه جهادی در حوزه ساخت‌وساز و مرمت خانه نیازمندان قرار دارد؛ چراکه پس از زلزله‌ای که طی سال 92 در این شهر رخ داد، بسیاری از مردم خانه‌های خود را ازدست دادند و همین امر زمینه‌ای برای تشکیل این گروه جهادی شد.

محمد فهیمی، مدیر گروه گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا، در چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و فعالیت‌های آن اظهار کرد: پس از شهادت شهید مدافع حرم، شهید احمدی جوان، گروه جهادی ما در آذرماه سال 94 و در یک اتاق 12 متری که آن را یک بیماران سرطانی به نام زینب ذوالفقار در اختیار ما گذاشت، تأسیس شد.

فهیمی ادامه داد: گروه جهادی شهید احمدی جوان در حال حاضر دارای 60 نفر عضو فعال است که هر کدام از ایشان نیز در زمینه‌های مختلفی همچون بنایی، لوله‌کشی، برق‌کاری، جوشکاری، تخریب‌ ساختمان، نقاشی ساختمان و ... دارای تخصص لازم هستند که بنا به مأموریت گروه در شرایط مختلف از وجود ایشان استفاده می‌کنیم.

 

تعامل سازنده گروه‌های جهادی و خیّران در بوشهر / اشتغال‌زایی به نفع بیماران؛ برنامه ویژه گروه شهید احمدی جوان

 

مدیر گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر با بیان اینکه این گروه جهادی تاکنون بیش از 12 سرویس بهداشتی کامل را در جای‌جای شهر شنبه بنا کرده است، افزود: خدماتی همچون برق‌کاری، دیوارچینی، پی‌ریزی، لوله‌کشی، نقاشی درب و پنجره و ... از جمله برنامه‌هایی است که گروه جهادی ما در نقاط مختلف شهر به مستمندان و نیازمندان ارائه داده است.

فهیمی با اشاره به تعامل بسیار خوب گروه جهادی شهید احمدی جوان با خیّران منطقه، تصریح کرد: به توفیق الهی تاکنون توانسته‌ایم با جذب کمک‌های نقدی از خیران و تهیه وسایلی همچون موتور جوش، کمپرسور رنگ، اتوی لوله‌کشی، دستگاه‌های تخریب بزرگ و کوچک، دستگاه هرس درختان و ... خدمات فراوانی را به مردم محروم و نیازمند ارائه کنیم.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی این گروه جهادی، اظهار کرد: با کمک‌هایی که از سوی خیران داشته‌ایم، توانستیم تا در مدت پنج سال فعالیت خود، برنامه اشتغال چندین خانوار از مردم شهر شنبه را به سرانجام برسانیم که قرار بر این شد تا 50 درصد از سود این خانواده‌ها صرف کمک به بیماران سرطانی و نیز خرید بسته معیشتی برای مستضعفان شود.

 

تعامل سازنده گروه‌های جهادی و خیّران در بوشهر / اشتغال‌زایی به نفع بیماران؛ برنامه ویژه گروه شهید احمدی جوان

 

مدیر گروه گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته، با توکل به خدا و امام زمان(عج) توانستیم تا موانع موجود بر سر راه گروه را به خوبی پشت سر گذاریم، تصریح کرد: به یاد دارم که روزی به اتفاق 20 نفر از اعضای جهت دیوارچینی به گروه به روستای کردوان رئیسا اعزام شدیم. متأسفانه اتومبیل گروه تصادف کرد و بنده در آئینه ماشین شخصی خودم واژگونی آن را مشاهده کردم. خیلی زود پائین آمده و با ذکر «یا ابوالفضل» به سمت سرویس گروه دویدم و با کمال تعجب متوجه شدم که تمامی 20 نفر اعضای گروه به همراه راننده سرویس با چهره‌ای خندان از زیر اتومبیل واژگون شده بیرون آمدند. چند دقیقه بعد متوجه شدم که پسر خودم نیز در سرویس بوده که خداوند متعال را به خاطر این لطف بزرگ شکر کردم. به نظر بنده خدمات بی‌شائبه گروه جهادی ما در راستای محرومیت‌زدایی از مستمندان، لطف خداوند را در این صحنه شامل حال ما کرد.

فهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های گروه جهادی شهید احمدی جوان در دوران شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: اعضای گروه جهادی ما از نوروز سال جاری و طی هر هفته، همراه با دو دستگاه محلول‌پاش، معابر عمومی و ادارات مختلف شهر شنبه را ضد عفونی و گندزدایی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین، طی این مدت و با همکاری گروه جهادی حضرت معصومه(س) یک کارگاه تولید ماسک در منطقه راه‌اندازی کردیم که گروه ما مواد اولیه نظیر پارچه، نخ و کش را در اختیار بانوان گروه حضرت معصومه(س) قرار داده و این کروه نیز نسبت به تولید ماسک اقدام می‌کند. به توفیق الهی پس از مدتی، تولید ماسک در شهر شنبه چنان افزایش یافت که بازار را اشباع کرد.

 

تعامل سازنده گروه‌های جهادی و خیّران در بوشهر / اشتغال‌زایی به نفع بیماران؛ برنامه ویژه گروه شهید احمدی جوان

 

مدیر گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر با اشاره به زلزله شش ریشتری سال 92 شهر شنبه که جان 40 نفر از اهالی این شهر را نیز گرفت، اظهار کرد: با وقوع این زلزله بسیاری از منازل مردم ویران شد و به همین دلیل محوریت اقدامات گروه جهادی ما بر مبنای مرمت و بازسازی خانه‌ نیازمندان، تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به بیماران سرطانی و ایتام قرار گرفت.

فهیمی در ادامه با بیان اینکه تمامی اعضای گروه جهادی شهید احمدی جوان در غم و شادی مردم شریک هستند، افزود: گروه ما در مراسم شادی به ویژه مراسم عروسی، در حد توان خود نسبت به تهیه جهیزیه برای نیازمندان اقدام می‌کند و در مراسم عزاداری نیز تمامی امکانات خود را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید قدر ایشان را بدانیم؛ چراکه ایشان در تمامی صحنه‌های انقلاب همچون راهپیمایی‌ها و پای صندوق‌های رأی حضور دارند و نسبت به اطاعت از ولی امر خود و نیز پایبندی به آرمان‌های شهدا محکم و استوار هستند.

مدیر گروه جهادی شهید احمدی جوان بوشهر در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و کمک‌های مسئولان شهر شنبه، تصریح کرد: شهر ما، شهر کوچکی در استان بوشهر است و تقریباً همه مردم این شهر یکدیگر را می‌شناسند و اگر مشکلی برای مردم پیش بیاید، به راحتی با گروه‌های جهادی در ارتباط هستند و نیازمندی‌ها خود را با ایشان در میان می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha