قاری مصری؛ حائز رتبه دوم مسابقات استعدادیابی قطر
کد خبر: 3937865
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

قاری مصری؛ حائز رتبه دوم مسابقات استعدادیابی قطر

عبدالرزاق الشهاوی، قاری مصری موفق شد که رتبه دوم حفظ و تلاوت قرآن کریم در رقابت‌های «تیجان النور» قطر را کسب کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اخباری، برنامه «صبح به خیر مصر» میزبان عبدالرزاق الشهاوی، قاری برتر مصری بود که امسال رتبه دوم حفظ و تلاوت قرآن کریم را در مسابقات استعدادیابی قطر موسوم به «تیجان النور» کسب کرد.

در این برنامه تلویزیونی عبدالرزاق الشهاوی از اینکه توانسته رتبه دوم این مسابقات را از آن خود کند، ابراز خوشحالی و بیان کرد که در مسابقه تیجان النور که قاریان زیادی از سراسر جهان در آن شرکت کرده بودند، موفق به کسب رتبه دوم شده است.

الشهاوی توضیح داد که پیش از این، دو بار در این سری مسابقات شرکت کرده اما در هیچ‌یک موفق به کسب رتبه‌ای نشده است و بعد از آن درصدد اصلاح خطاهایش برآمده تا اینکه توانسته رتبه دوم جهانی را از آن خود کند.

الشهاوی در ادامه گفت: در گذشته رتبه‌های زیادی را در مصر کسب کرده و اولین بار در سال 2017 در سطح ملی و بعد از آن جوائز دیگری نیز در سطح کانون‌های قرآن مرکز اسلامی الازهر و نیز استانی کسب کرده است.

الشهاوی با بیان اینکه از 4 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و در سن 8 سالگی به پایان رسانده است، گفت: من از آن زمان تا کنون روی صوتم کار کردم و در صدد بهتر کردن و مهارت بیشتر در اداء و تلفظ بودم.

مسابقه قرآنی «تیجان‌ النور» که درصدد بررسی و استعدادیابی کودکان و نوجوانان قرآنی از سراسر جهان است، از سوی شبکه تلویزیونی «ج» قطر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و کمیته داوران پس از  اتمام فرصت اعلام‌شده، کار ارزیابی قرائت کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده را آغاز خواهد کرد.

این مسابقات بخشی از راهبرد شبکه ماهواره‌ای «ج» برای ترغیب کودکان عرب و مسلمان به حفظ و تلاوت قرآن، تقویت رابطه کودکان با قرآن کریم و تلاش برای تشویق کودکان به استفاده از زبان عربی فصیح و آموزش ارزش‌های والای اسلامی است.

انتهای پیام
captcha