اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن به منظور گرامیداشت استاد عبدالباسط
کد خبر: 3937971
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

اعلام ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن به منظور گرامیداشت استاد عبدالباسط

شبکه رادیویی قرآن به مناسبت سالروز درگذشت استاد «عبدالباسط محمد عبدالصمد» ویژه‌برنامه‌های متنوعی را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، نهم آذر ۱۳۶۷ ستاره پرفروغ جهان تلاوت قرآن، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد دار فانی را وداع گفت. تلاوت‌های زیبا و ماندگار مرحوم عبدالباسط هیچ‌گاه از خاطره دوستداران تلاوت قرآن پاک نخواهد شد و همواره اولویت اول شنوندگان، پخش تلاوت از آن قاری برجسته است.

به همین مناسبت در سی‌ودومین سالگرد رحلت ایشان شبکه رادیویی قرآن ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

برنامه «قله‌های تلاوت» با هدف معرفی زیباترین تلاوت‌های مرحوم استاد عبدالباسط همراه با تاریخ و محل تلاوت به تهیه‌کنندگی امیر عشقی و اجرای محمدهادی صلح‌جو ساعت 18:50 پخش خواهد شد.

اما برنامه «طارق تلاوت» با محوریت گفت‌وگو با فرزند و خانواده مرحوم عبدالباسط به روی آنتن خواهد رفت. حضور مهمانان برجسته و گفت‌و‌گو با اساتید و پیشکسوتان قرائت قرآن کریم، بیان خاطرات از مرحوم استاد عبدالباسط، پخش زیباترین تلاوت‌های استاد و گزارش‌های مردمی از جمله بخش‌های این ویژه‌برنامه است. این برنامه نیز به تهیه‌کنندگی سیدنورالدین سجادی و با اجرای محمدهادی صلح‌جو از رادیو قرآن به سمع شنوندگان خواهد رسید.

برنامه «محله تلاوت» نیز از ساعت 19 به صورت زنده به تهیه‌کنندگی حسن رحمانی و با اجرای مهدی حاجی‌محمدی به معرفی استاد عبدالباسط و گفت‌وگو با اساتید قرآنی از جمله کریم منصوری، غلامرضا شاه‌میوه و مهدی دغاغله می‌پردازد.

همچنن امروز، 9 آذرماه، ساعت 8:20 برنامه «قرائت‌نامه» با محوریت معرفی زندگینامه استاد عبدالباسط با اجرای رضا خضرایی و تهیه‌کنندگی میثم رجبیان و «با مشاهیر» نیز امروز ساعت 13:30 با هدف آشنایی با زندگی استاد عبدالباسط و پخش تلاوت‌های ناب ایشان به تهیه‌کنندگی فاطمه گنجی و اجرای حمید مجیدی‌مهر پخش شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای شنیدن این برنامه به آرشیو رادیو قرآن مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha