ترور شهید فخری‌زاده 17 سال پیش کلید خورد
کد خبر: 3938142
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
افشاگری نویسنده اسرائیلی در «تو زودتر بکش»

ترور شهید فخری‌زاده 17 سال پیش کلید خورد

کتاب «تو زودتر بکش» روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد به قلم نویسنده اسرائیلی است که تاریخ طرح ترور شهید فخری‌زاده در آن، سال 2003 عنوان شده است.

ترور شهید فخری‌زاده از کی کلید خورد؟به گزارش ایکنا؛ کتاب «تو زودتر بکش» روایت عملکرد نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد، ترور مبارزان فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم رونین برگمن، نویسنده اسرائیلی و ترجمه وحید خضاب به همت انتشارات شهید کاظمی است.

این روز‌ها که یکی از دانشمندان برجسته هسته و موشکی کشورمان، محسن فخری‌زاده از سوی تروریست‌ها به درجه شهادت نائل آمده است، خواندن کتاب «تو زودتر بکش» خالی از لطف نیست و مخاطب را با روایت‌هایی مستند از اطلاعات سری و محرمانه در مورد این ترور‌ها آشنا می‌کند.

رونین برگمن، نویسنده اسرائیلی در این کتاب با موضوع «تاریخ سری ترور‌های هدفمند اسرائیل» نوشته است: «بعد از آنکه موساد برنامه‌ای را برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران آغاز کرد، فخری‌زاده یکی از گزینه‌های احتمالی بود.» آن‌طور که برگمن توضیح داده برنامه ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را یکی از معاونان ارشد رئیس وقت موساد از می ۲۰۰۳ طراحی کرده و به تأیید رسیده است.

این نویسنده سالیان طولانی است که در عرصه «ژورنالیسم تحقیقی» فعالیت دارد و مقالات و کتاب‌هایش به ویژه آنها که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، در سراسر جهان خوانندگان فراوانی دارد. کتاب حاضر، آخرین اثر تحقیقی اوست که سال گذشته منتشر شده و از همان آغاز، نظر‌های فراوانی را به خود جلب کرده است. کتاب، روایتی «اسرائیلی» از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هر چیز بر ترور‌های صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آنها) تمرکز دارد.

برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است. اهمیت بیشتر این کتاب، به صد‌ها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها حضور داشته‌اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آنها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آنها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است.

نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند و برخی از آنها، برای این باورشان به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و... دست زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آنها را در همین کتاب بازگو کرده‌اند. با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتاً به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتیشان را نمایان می‌کند؛ ولی نمی‌دانسته که اقدام او چطور از وحشیگری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدمکشی» صهیونیست‌ها پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را به صورت ناخواسته متقن و مستدل انجام داده است!

اما در هر حال نباید از یاد برد که این کتاب، «روایت صهیونیست‌ها» از تاریخ معاصر منطقه است. بر همین اساس، می‌توان این کتاب و ترجمه را، روایتی «از چشم دشمن» خواند.

یادآور می‌شود؛ جلد اول از مجموعه چهارجلدی کتاب «تو زودتر بکش» به قلم رونین برگمن و ترجمه وحید خضاب در قطع رقعی و ۴۱۶ صفحه به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا ارسال نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha